Care este greșeala uriașă pe care o fac zilnic șoferii din România aflați în trafic. În Codul Rutier scrie clar că cei aflați pe șosele trebuie să respecte regula, însă foarte mulți evită să o facă.
Din 16 iunie 2023, toți șoferii din România trebuie să respecte o obligație existentă deja, dar în mai multe situații. Astfel, conform unei legi apărute în Monitorul Oficial, românii vor trebui să folosească faza scurtă pe toate drumurile publice.
Așadar, indiferent că ne deplasăm pe șoselele naționale sau județene, autostrăzi, drumuri expres sau europene, Codul Rutier spune că peste tot trebuie să avem faza scurtă pornită.
Se aplică Legea 168/2023. Actul normativ îi obligă deja pe șoferi să folosească luminile de întâlnire sau faza scurtă, așa cum mai sunt acestea cunoscute, și atunci când circulă, în timpul zilei, pe drumurile naționale sau pe cele județene.
Prezent la o emisiune online, specialistul în conducere defensivă, Titi Aur, a spus că în România e nevoie de un program de educare, de protecția muncii, de campanii. Asta pentru ca șoferii să conștientizeze că o mașină cu faruri aprinse poate salva vieți.
Din păcate, încă sunt mulți români care comit această greșeală și pur și simplu nu-și aprind farurile nici măcar în condiții cu vizibilitate redusă. ”În prezent este obligatoriu să mergi cu faza scurtă. Mulți spun că dacă au lumini de zi, nu mai e nevoie să meargă cu faza scurtă.
E adevărat, dar pe o vreme urâtă, la o mașină la care ai lumini de zi, automat se aprinde faza scurtă și te obligă să mergi cu faza scurtă. E foarte important ca mașina din față să fie vizibilă. E o mare diferență între o mașină cu faruri aprinse și alta fără faruri aprinse, pe cea din urmă aproape că nu o vezi“, a spus Titi Aur, la DC News.
Același Titi Aur a mai punctat faptul că folosirea luminilor joacă un rol-cheie în momentul depășirilor. Astfel, o mașină cu faza scurtă pornită este mult mai ușor de sesizat din direcție opusă. Din păcate, multe tragedii au la bază lipsa vizibilității.
Potrivit statisticilor prezentate de Uniunea Europeană, țara noastră ocupă unul dintre ultimele locuri în topul siguranței rutiere. Anual se raportează aproape 100 de decese rezultate din astfel de accidente în care nu sunt respectate prevederi fundamentale.