Guvernul a aprobat, în ședința de miercuri, Strategia de dezvoltare a turismului pentru 2025-2035, „document strategic” care „include soluții pentru transformarea României în destinație turistică bine cunoscută, de înaltă calitate”.
Radu Oprea, ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, a declarat că această strategie urmărește ca România să fie o destinație turistică „bine cunoscută, de înaltă calitate, pe parcursul întregului an, axată pe unicitatea” patrimoniului cultural şi natural.
„Sunt două obiective strategice generale: cel al creşterii ponderii turismului în economie, dar şi sprijinirea creării de locuri de muncă prin dezvoltarea sustenabilă a turismului, cu mai multe obiective specifice, aş spune şi acela de atragere a turiştilor care au un buget peste medie, de creştere a numărului de nopţi petrecute în România, cu dezvoltarea tuturor tipurilor de turism în România, de la cel care este dat de sezoanele estivale pe litoral, de turismul de iarnă pentru staţiunile de schi, până la cel cultural sau cel de business, inclusiv partea aceasta de turism de eveniment”, a declarat Radu Oprea.
„Acest document strategic include soluții pentru transformarea României în destinație turistică bine cunoscută, de înaltă calitate, pe parcursul întregului an, axată pe unicitatea patrimoniului său cultural și natural și oferind servicii de calibru international”, se arată și într-un comunicat al Guvernului.
Ministrul a subliniat și că trebuie să existe o continuitate a ofertei de turism pe litoral și în anotimpul rece, spre exemplu pentru organizarea unor diferite conferințe.
„Trebuie să învăţăm şi să ştim mai bine cum să ne prezentăm şi să avem continuitate, de ce nu, pe litoral şi în partea de iarnă, aducând conferinţe, spre exemplu, pe litoralul românesc sau în Bucureşti sau în alte zone ale ţării, inclusiv turismul adaptiv, cel care se referă la persoanele cu dizabilităţi”, a mai spus Radu Oprea.
Strategia de promovare a turismului românesc va fi centrată pe țări cu „potential” cum ar fi Franța, Marea Britanie, Italia sau Germania,
„Această strategie permite o ţintire şi mai bună a programului de promovare al turismului. Aşa cum v-am obişnuit anul acesta, să fim foarte bine ţintiţi pe ţările care au potenţial, cum este Marea Britanie, Franţa, Germania, Italia, unde am avut campanii de promovare foarte bune şi s-a văzut acest lucru prin datele Institutului Naţional de Statistică, care au arătat creşteri ale numărului turiştilor străini în România din aceste ţări. Lucrul acesta se va întâmpla şi mai bine cu această strategie naţională pentru dezvoltarea turismului. Şi accent, sigur, pe organizaţiile de management al destinaţiei, astfel încât în parteneriat cu antreprenorii din turism să putem să facem o promovare mai bună atât pe intern, cât şi pe extern, a potenţialului fiecărei localităţi”, a precizat Oprea.
Potrivit Guvernului, din ultimile statistici ale INS rezultă că în primele șapte luni ale anului, un număr total de 7,666 milioane de turiști și-au făcut concediile în România, ceea ce reprezintă o creștere cu aproape 3,77% față de perioada similară a anului trecut. Cele mai vizitate locuri au fost Bucureștiul, urmat de județele Constanța, Brașov, Cluj și Prahova.