News

Guvernul Florin Cîțu, liber la exproprieri! Bani zdraveni pentru linia de tren spre Giurgiu

17.03.2021 | 18:31
Guvernul Florin Citu liber la exproprieri Bani zdraveni pentru linia de tren spre Giurgiu
ADVERTISEMENT

Guvernul Florin Cîțu a dat liber la exproprieri! Astfel, după ce în urmă cu nici două săptămâni Executivul a aprobat exproprierea imobilelor care se află pe coridorul aferent lărgirii la 4 benzi a Centurii de Sud a Capitalei, acum a venit rândul căilor ferate.

Concret, pe agenda ședinței de Guvern s-a aflat și proiectul privind exproprierile pentru Podul Grădiștea de pe linia București-Giurgiu. Un alt proiect vizează exproprieri tot pentru calea ferată, pe tronsoane de pe Coridorul IV din Transilvania.

ADVERTISEMENT

Guvernanții au căzut de acord pentru declanşarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional „Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră”, lotul 1 care presupune redeschiderea circulației feroviare pe pod, peste râul Argeș între Vidra și Comana pe raza localităților Comana, din județul Giurgiu și Vidra, din județul Ilfov.

Guvernul Florin Cîțu a dat liber la exproprieri!

Interesant este că sumele individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată, situate pe amplasamentul solicitat sunt în cuantum de 332,1 mii lei și sunt alocate de la bugetul de stat.

ADVERTISEMENT

Mai exact, banii vin din bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în conformitate cu Legea Bugetului de Stat pe anul 2021. Sumele individuale urmează a se vira de către  minister într-un cont de trezorerie, deschis pe numele Companiei Naționale de Căi Ferate ”C.F.R.” – S.A., în termen de cel mult 30 de zile de la data solicitării acestora.

Abia după aceea, banii vor fi puși la dispoziția proprietarilor/deținătorilor de imobile proprietate privată, situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică în vederea efectuării plății despăgubirilor.

ADVERTISEMENT

Ce anume despăgubește statul român

Vă readucem aminte că podul de la Grădiștea de peste râul Argeș s-a prăbușit în luna august a anului 2005. Cei aproximativ 68.000 de euro vor merge la un număr de 49 imobile, în suprafaţă totală de 96.493 mp de teren.

Există câteva persoane fizice care vor încasa bani, dar și o firmă. De remarcat că linia actuală este una care are nevoie de multiple reparații, conform proiectului de act normativ.

ADVERTISEMENT
Sursa foto – facebook

De altfel, viteza maximă permisă de geometria actuală a traseului pentru trenurile de călători/marfă este de 100/60km/h pe tronsonul Jilava – Giurgiu Nord. Localităţile de pe traseul liniei 902 nu au în prezent o conexiune feroviară directă către Bucureşti.

Așa se ajunge la timpi uriași petrecuți în tren de călători, în condițiile în care acestea folosesc o rută ocolitoare prin Videle.

Când o să se circule normal cu trenul spre Giurgiu

O companie austriacă a primit contractul. Proiectul de investiții are o valoare totală, inclusiv TVA, de 655.187.000 lei, din care lucrările propriu-zise de construcții–montaj reprezintă 560.513.000 lei.

Sunt mai multe poduri care vor fi reconstruite. Vorbim în primul rând despre cel situat între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș.

Sursa foto – facebook

În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele. Pe malul stâng al Argeşului, în direcţia Bucuresti se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m.

De asemenea, alte două poduri peste râul Sabar vor beneficia de o deschidere mai amplă și un altul peste râul Neajlov. Conform înțelegerii, doi ani de zile trebuie să dureze întreaga lucrare.

Cum s-a prăbușit podul de la Grădiștea

Pe 13 august 2005, viiturile au pus la pământ podul, unul construit de inginerii Regelui Carol. De atunci acesta nu a mai putut fi reparat. Între timp, nu mai puțin de 16 miniștri s-au perindat pe la Ministerul Transporturilor.

Culmea este că podul prăbușit de la Grădiștea perturbă și traficul feroviar internațional. Linia care leagă Bucureștiul de orașul port-Giurgiu și de frontiera cu Bulgaria este parte a Coridorului 9 feroviar pan-european. Coridorul leagă Grecia și Bulgaria de țările baltice.

ADVERTISEMENT