News

Haos total la CFR Călători. Locomotive stricate, sute de minute de întârziere, călători blocați fără apă și aer condiționat în câmp

Haos total la CFR Călători, unde românii trebuie să accepte faptul că trenurile întârzie zeci de minute pentru că locomotivele învechite dau chix una după alta.
20.06.2024 | 10:57
Haos total la CFR Calatori Locomotive stricate sute de minute de intarziere calatori blocati fara apa si aer conditionat in camp
Haos total la CFR Călători. Locomotive stricate, sute de minute de întârziere, călători blocați fără apă și aer condiționat în câmp
ADVERTISEMENT

Așadar, sute de călători, dacă nu mii, din toată țara, trebuie să strângă din dinți și să se înarmeze cu răbdare, atunci când trenurile din România nu au nici cea mai mică intenție să ajungă la timp în gară. Problema e veche, însă acum cu venirea caniculei situația pare că devine critică, iar oamenii sunt cu adevărat frustrați.

Locomotive stricate, sute de minute de întârziere, călători blocați fără apă și aer condiționat în câmp

De exemplu, așa cum arată Observatornews.ro, 300 de călători au fost blocați fără apă și aer condiționat într-un câmp, după ce locomotiva trenului București – Budapesta s-a stricat după o oră de la plecare. Oamenii au rămas în câmp în condiții groaznice, cu temperaturi de peste 45 de grade la soare, iar la fața locului au ajuns Ambulanțele.

ADVERTISEMENT

În gara din Cluj-Napoca, sute de oameni așteptau, morți de oboseală și de căldură, trenurile care să-i ducă spre destinația dorită. Panoul de sosiri se transformase într-o glumă proastă undeva după ora 23:00, când absolut toate trenurile care urmau să ajungă sau să plece din gară aveau întârzieri de zeci sau sute de minute.

Revoltați, oamenii au început să protesteze la ghișeul de informații, însă angajatele CFR Călători transmiteau același mesaj standard, care se auzea și la stație: ”Din motive tehnice, trenul X va întârzia 80 de minute. Ne cerem scuze”. De exemplu, trenul care leagă Maramureșul de Cluj-Napoca a avut o întârziere de peste 80 de minute.

ADVERTISEMENT

Motivul? Locomotiva s-a stricat, la fel ca și în multe alte cazuri. Oamenii de pe această rută spun că a devenit o adevărată aventură să circuli cu trenul, pentru că inevitabil riști să rămâi în câmp. ”În urmă cu mai multe luni am pățit același lucru. S-a stricat locomotiva undeva la 100 de kilometri de destinație, ne-au spus să chemam pe cineva să ne ducă unde vrem.

CFR Călători își cere scuze pentru faptul că trenurile se strică zilnic

Sau, să mai stăm câteva ore până vine o altă locomotivă. Majoritatea oamenilor au coborât și au chemat prietenii să-i scoată din acea zonă”, povestește un călător, revoltat de această situație. Angajații CFR Călători cunosc prea bine situația, însă sunt neputincioși. Situația s-ar putea schimba în următorii ani, pentru că Ministerul Transporturilor anunță revoluția.

ADVERTISEMENT

Concret, țara noastră a comandat zeci de trenuri performante de tip Alstom Coradia, care pot circula cu peste 160 de kilometri la oră, dacă infrastructura le va permite. În acest sens vor fi făcute lucrări la mai multe tronsoane care leagă marile orașe ale țării. Deja se lucrează în zona Curtici spre Sighișoara sau în Oradea spre Budapesta, tocmai ca oamenii să nu mai rămână blocați în câmp. O altă veste bună ar fi că un tren nu va mai parcurge 200 de kilometri în 7 ore, viteză care ar face de rușine și un melc.

ADVERTISEMENT

Conștienți de disconfortul creat călătorilor din România, reprezentanții CFR Călători au transmis un comunicat din presă prin care îi roagă pe oameni să fie mai înțelegători, pentru că actualele condiții meteo extreme influențează în mod negativ modul în care circulă trenurile din țara noastră.

”În contextul avertizărilor de caniculă și disconfort termic accentuat, emise pentru această perioadă de către Administrația Națională de Meteorologie, CFR Călători face eforturi susținute pentru menținerea în circulație a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalații de climatizare.

Întregul parc de vehicule feroviare este verificat din punct de vedere tehnic – funcțional înainte de plecarea în cursă, pentru evitarea defectărilor în parcurs. În zilele cu temperaturi exterioare caniculare (de multe ori chiar și de peste 50 – 55 de grade C la soare) care se înregistrează la nivelul șinei și cutiei materialului rulant, dar şi din cauza deschiderii geamurilor în parcurs, instalațiile de climatizare riscă să nu mai poată asigura răcirea şi să funcţioneze în regim de ventilație”, se arată în comunicat.

Tags: