News

Hidroelectrica a început să emită facturile pentru luna august 2022. Avertisment pentru clienți

Hidroelectrica promite sutelor de mii de clienți că a început să emită facturile pentru luna august 2022. Compania transmite și un avertisment.
28.03.2023 | 21:57
Hidroelectrica a inceput sa emita facturile pentru luna august 2022 Avertisment pentru clienti
Hidroelectrica a început să emită facturile pentru august. Ce avertisment vine la pachet cu această informare. Sursa foto: Facebook / Hidroelectrica
ADVERTISEMENT

Hidroelectrica a anunțat că facturile pentru luna august 2022 au început să fie emise. Acestea ar trebui să ajungă la clienții din România în săptămâna 27 – 31 martie. În același timp, compania de stat vine și cu un avertisment menit să-i pună în gardă pe cetățeni.

Hidroelectrica a început să emită facturile pentru august. Ce avertisment vine la pachet cu această informare

Sutele de mii de clienți Hidroelectrica au primit vești importante de la companie. Conform unui anunț postat pe Facebook în această săptămână, românii vor primi săptămâna aceasta facturile pentru luna august a anului trecut.

ADVERTISEMENT

În același timp, compania din energie nu exclude ca documentele de plată să conțină și sume eronate. Astfel, reprezentanții furnizorului îşi îndeamnă clienții să semnaleze eventualele neconcordanțe sesizate.

”Apelăm la înțelegere din partea clienților noștri și îi încurajăm să ne semnaleze eventualele neconformități constatate pentru a le putea remedia. Pentru sesizări legate de sold, am înființat special adresa de e-mail sold@hidroelectrica.ro.

ADVERTISEMENT

Hidroelectrica va emite facturile aferente lunii august 2022 începând cu săptămâna 27-31 martie. Momentan compania lucrează împreună cu dezvoltatorii de soft pentru actualizarea soldurilor clienților, astfel încât să fie evitată transmiterea de documente cu valori sau situații neconforme”, arată Hidroelectrica, în informare.

În prezent, Hidroelectrica, apărută ca actor pe piață abia în 2021, are 500.000 de clienți. Cu toate acestea, doar din decembrie 2022 a implementat un nou sistem de facturare. Problemele de ordin tehnic au făcut ca unii clienți să nu primească facturi din vara lui 2022.

ADVERTISEMENT

Din cauza acestor întârzieri, numărul de plângeri la adresa companiei este destul de mare. Conform datelor ANRE, numai în 2023 au fost peste 400. Dat fiind acest aspect, ANRE a demarat un control la companie.

Hidroelectrica, amendată de ANRE

În urmă cu o săptămână, ANRE a anunțat că a amendat Hidroelectrica cu 400.000 lei. Decizia, din cauza numeroaselor sesizări şi reclamaţii legate de la ”comportamentul comercial al furnizorului de energie electrică”.

ADVERTISEMENT

Într-un comunicat emis pe 20 martie, ANRE anunţă că a dispus la începutul anului o amplă acţiune de control la Hidroelectrica. S-au constatat mai multe nereguli. Printre acestea:

  • neemiterea facturilor aferente cantităţilor de energie electrică furnizate celor 482.638 de clienţi finali din portofoliu, pentru fiecare perioadă de facturare şi în intervalul de timp prevăzut în contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu aceştia
  • netransmiterea sau întârzierea în transmiterea răspunsurilor la solicitările adresate de clienţi
  • neîncheierea sau nerespectarea termenului de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice după acceptarea condiţiilor de furnizare şi transmiterea documentaţiei necesare de către client.

”În cursul anului 2022, ANRE a urmărit constant activitatea SPEEH Hidroelectrica SA, furnizorului fiindu-i aplicate un număr de 71 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 365.000 lei, pentru fapte similare. Vom continua să monitorizăm comportamentul tuturor furnizorilor de energie electrică şi gaze naturale în relaţia cu clienţii finali pentru a ne asigura că drepturile lor vor fi respectate”, a transmis ANRE.

ADVERTISEMENT