Hidroelectrica a anunțat că facturile pentru luna august 2022 au început să fie emise. Acestea ar trebui să ajungă la clienții din România în săptămâna 27 – 31 martie. În același timp, compania de stat vine și cu un avertisment menit să-i pună în gardă pe cetățeni.
Sutele de mii de clienți Hidroelectrica au primit vești importante de la companie. Conform unui anunț postat pe Facebook în această săptămână, românii vor primi săptămâna aceasta facturile pentru luna august a anului trecut.
În același timp, compania din energie nu exclude ca documentele de plată să conțină și sume eronate. Astfel, reprezentanții furnizorului îşi îndeamnă clienții să semnaleze eventualele neconcordanțe sesizate.
”Apelăm la înțelegere din partea clienților noștri și îi încurajăm să ne semnaleze eventualele neconformități constatate pentru a le putea remedia. Pentru sesizări legate de sold, am înființat special adresa de e-mail sold@hidroelectrica.ro.
Hidroelectrica va emite facturile aferente lunii august 2022 începând cu săptămâna 27-31 martie. Momentan compania lucrează împreună cu dezvoltatorii de soft pentru actualizarea soldurilor clienților, astfel încât să fie evitată transmiterea de documente cu valori sau situații neconforme”, arată Hidroelectrica, în informare.
În prezent, Hidroelectrica, apărută ca actor pe piață abia în 2021, are 500.000 de clienți. Cu toate acestea, doar din decembrie 2022 a implementat un nou sistem de facturare. Problemele de ordin tehnic au făcut ca unii clienți să nu primească facturi din vara lui 2022.
Din cauza acestor întârzieri, numărul de plângeri la adresa companiei este destul de mare. Conform datelor ANRE, numai în 2023 au fost peste 400. Dat fiind acest aspect, ANRE a demarat un control la companie.
În urmă cu o săptămână, ANRE a anunțat că a amendat Hidroelectrica cu 400.000 lei. Decizia, din cauza numeroaselor sesizări şi reclamaţii legate de la ”comportamentul comercial al furnizorului de energie electrică”.
Într-un comunicat emis pe 20 martie, ANRE anunţă că a dispus la începutul anului o amplă acţiune de control la Hidroelectrica. S-au constatat mai multe nereguli. Printre acestea:
”În cursul anului 2022, ANRE a urmărit constant activitatea SPEEH Hidroelectrica SA, furnizorului fiindu-i aplicate un număr de 71 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 365.000 lei, pentru fapte similare. Vom continua să monitorizăm comportamentul tuturor furnizorilor de energie electrică şi gaze naturale în relaţia cu clienţii finali pentru a ne asigura că drepturile lor vor fi respectate”, a transmis ANRE.