Hidroelectrica, demers important față de facturile clienților. Ce se întâmplă cu acestea, după ce s-au ivit probleme cu termenul de emitere. Unii români ar putea fi nemulțumiți și ar putea face sesizări legate de consumul înregistrat, deoarece nu este exclus să fie mai mare decât se așteptau.
Hidroelectrica trimite clienților, de câteva zile, facturile mai vechi, mai exact, cu consumul înregistrat anul trecut, în luna octombrie. Pe diferite grupuri de facebook, unele persoane, al căror curent electric este furnizat de compania de stat, au făcut publice emiterile.
Totul se întâmplă după ce, înainte de Paști, reprezentanții Hidroelectrica au mai trimis alte facturi întârziate, din septembrie 2022. La începutul lunii aprilie, compania comunica că: ”lucrează împreună cu dezvoltatorii de soft pentru actualizarea soldurilor clienților, astfel încât să fie evitată transmiterea de documente cu valori sau situații neconforme”.
În cazul persoanelor care consideră că suma percepută pentru curentul electric este prea mare, ele vor avea posibilitatea și să le achite în rate, iar pentru acest lucru trebuie să scrie o cerere. Ulterior, documentul se va trimite pe adresa de e-mail, esalonari@hidroelectrica.ro.
De asemenea, cererea pentru plata în rate a facturii se poate depune și fizic, la sediul central sau la sucursalele Hidroelectrica. Dacă va fi aprobată, se vor percepe 6 rate, câte una în fiecare lună și se vor achita împreună cu facturile curente.
În luna martie, ANRE a sancționat dur Hidroelectrica din cauză că are facturi cu foarte multă întârziere. I s-a perceput o amendă de 400.000 de lei. De altfel, având în vedere că emiterea nu s-a făcut la timp, reprezentanții furnizorului sunt obligați să le ofere românilor posibilitatea de a plăti în rate.
”Semnalele sunt că Hidroelectrica a început să emită facturile și se pare că o parte din clienți au primit facturile pe luna august, deci încep să recupereze. În continuare există o întârziere de cinci, șase luni. Putem să sperăm că vor recupera cât de repede se poate.
Între timp, ANRE a aprobat noul regulament de furnizare de energie electrică care prevede exact pentru aceste situații, când furnizorul emite cu întârziere facturi care cuprind o perioadă mai mare decât o perioada normală de facturare, adică de o lună, obligatoriu clientului trebuie să i se ofere posibilitatea plății eșalonate, în cel puțin atâtea rate câte luni se facturează prin factura respectivă. Suntem convinși că cei de la Hidroelectrica vor oferi clienților plata eșalonată”, transmitea în luna martie Zoltan Nagy, vicepreședinte al ANRE, la Antena 3.
Hidroelectrica se află pe a treia poziție în topul furnizorilor de curent electric, din România. Are în momentul de față peste 500.000 de clienți. Cei casnici au ca termen de plată un interval de 45 de zile, iar cei non-casnici mai puțin, 30 de zile.