Hidroelectrica, anunț oficial despre facturile la energie electrică. Românii au aflat acum de ce le-au întârziat aceste facturi și când vor fi emise. Mai mult, Hidroelectrica a publicat noua adresă de e-mail unde poate fi verifica soldul și facturile ce urmează a fi primite de clienții noi în perioada următoare.
Totodată, compania furnizoare de energie electrică a transmis că facturile aferente lunii august 2022 vor fi emise începând cu 27-31 martie. ”Hidroelectrica va emite facturile aferente lunii august 2022 începând din săptămâna 27-31 martie.
Momentan compania lucrează împreună cu dezvoltatorii de soft pentru actualizarea soldurilor clienților, astfel încât să fie evitată transmiterea de documente cu valori sau situații neconforme. Menționăm că astfel de erori sunt inerente până la maturizarea completă a sistemului şi apelăm la înţelegere din partea clienților noştri şi îi încurajăm să ne semnaleze eventualele neconformități constatate pentru a le putea remedia. Pentru sesizări legate de sold, compania a lansat o adresă dedicată de email sold@hidroelectrica.ro”, au anunțat cei de la Hidroelectrica, potrivit RTV.
Mai mult, clienții sunt rugați să îi anunțe pe cei de la Hidroelectrica atunci când au nelămuriri sau observă neconformități. ”Apelăm la înțelegere din partea clienților noștri și îi încurajăm să ne semnaleze eventualele neconformități constatate pentru a le putea remedia. Pentru sesizări legate de sold, am înființat special adresa de e-mail sold@hidroelectrica.ro”, a mai transmis Hidroelectrica.
Hidroelectrica, la fel ca și mulți alți furnizori de energie electrică din piață, au întârziat emiterea facturilor, dând vina pe multiplele schimbări în modul de calcul al ajutoarelor acordat de Guvern consumatorilor de energie electrică. Această companie are o problemă specială și a întârziat foarte mult emiterea facturilor pentru că foarte mulți români au migrat spre această companie din cauza prețului practicat, mai mic decât concurența.
Hidroelectrica fusese amendată cu 40.000 de lei de către ANRE în urmă cu o săptămână, pentru că au existat foarte multe sesizări și reclamații legate de ”comportamentul comercial al furnizorului de energie electrică”.
Așadar, ANRE nota că la începutul anului 2023 o echipă de control a găsit mai multe nereguli la sediul Hidroelectrica, printre care neemiterea facturilor pentru aproape 500.000 de clienți, precum și întârzierea unui răspuns acordat acelor clienți nemulțumiți.
”În cursul anului 2022, ANRE a urmărit constant activitatea SPEEH Hidroelectrica SA, furnizorului fiindu-i aplicate un număr de 71 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 365.000 lei, pentru fapte similare. Vom continua să monitorizăm comportamentul tuturor furnizorilor de energie electrică şi gaze naturale în relaţia cu clienţii finali pentru a ne asigura că drepturile lor vor fi respectate”, a mai transmis ANRE.
Și alte companii din România au avut probleme cu întârzierea facturilor, astfel că Guvernul a decis ca orice român să aibă dreptul să își plătească eșalonat aceste facturi. Așadar, dacă un român care nu și-a mai văzut factura din august 2022 primește acum un calup de șase facturi, va avea dreptul să facă plata în rate.