Cei circa 500.000 de clienți Hidroelectrica vor primi noi facturi pentru consumul de anul trecut. Compania energetică de stat a anunțat că luni, 10 aprilie, a început emiterea facturilor aferente lunii septembrie 2022.
Într-un comunicat postat pe pagina de Facebook, Hidroelectrica își informează clienții că, de luni, a început să emită facturile aferente lunii septembrie 2022. În același timp, conducerea companiei a transmis că, alături de dezvoltatorii de soft, depune eforturi pentru a evita eventuale nereguli.
”Compania lucrează împreună cu dezvoltatorii de soft pentru actualizarea soldurilor clienților, astfel încât să fie evitată transmiterea de documente cu valori sau situații neconforme”, au transmis reprezentanții companiei.
”În prezent, există o întârziere de emitere a facturilor la Hidroelectrica de aproximativ 5-6 luni, ca urmare a numeroaselor modificări legislative care au avut loc din aprilie 2022 încoace, cât și datorită amplelor operațiuni de implementare de noi soluții software, dar și de migrare a bazelor de date”, se arată într-un anunț anterior al Hidroelectrica.
În urmă cu doar câteva zile, facturile clienților Hidroelectrica au început să ajungă la destinatari. Compania a transmis facturile aferente lunii august 2022 în perioada 27-31 martie. Asta înseamnă că unii clienți vor primi două facturi în mai puțin de 15 zile.
La începutul lunii aprilie, compania energetică de stat a propus pentru clienții noi un tarif de 0,28404 lei/kWh. Acesta include componenta de achiziție a energiei electrice, inclusiv tariful de transport – componenta de introducere a energiei electrice în rețea și componenta de furnizare. Oferta este destinată clienților casnici și este valabilă pentru contractele încheiate în perioada 01.04.2023 – 30.06.2023.
Hidroelectrica subliniază că nu mărește prețul energiei active pentru consumatorul final. Acesta rămâne cel din oferta curentă, respectiv 0,28lei/kWh pentru clienții casnici (valabil pentru un an de la data semnării contractului).
Pe pagina se socializare a celor de la Hidroelectrica curg mesajele de nemulțumire din partea cetățenilor. Majoritatea oamenilor critică modul de distribuire al facturilor. Mulți spun că nu au primi nici măcar facturile de dinainte de luna septembrie a anului 2022. Iată câteva mesaje: