Ikea, Jumbo, Cristian Tour și Fan Courier, sancționați de Protecția Consumatorilor. Au încălcat normele de livrare a coletelor

Daniel Scripcaru   
în HotNews
04/09/2019, 11:49
Ikea, Jumbo, Cristian Tour și Fan Courier, sancționați de Protecția Consumatorilor. Au încălcat normele de livrare a coletelor GALERIE FOTO
Jumbo, Ikea, Cristian Tour şi Fan Curier sancțiuni de la ANPC.Sursa foto: noobz.ro

Mai multe firme de renume și transportatori de colete din România au primit sancțiuni pentru ajungerea cu întârziere a coletelor la clienți! Astfel, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a sancţionat contravenţional cu avertisment Jumbo, Ikea, Cristian Tour şi Fan Curier.

Jumbo, Ikea, Cristian Tour şi Fan Curier sancțiuni de la ANPC

Acțiunea ANPC a venit ca urmare a numărului mare de reclamaţii înregistrate la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a sancţionat contravenţional cu avertisment operatorii economici Evolution Prest Systems SRL (Evomag), Studio Moderna SA, Jumbo E.C.R. SRL, Ikea Romania SA, Cristian 76 Tour SRL şi Fan Curier Express SRL, potrivit unui anunţ postat pe site-ul Autorităţii de către Biroul de Presă.

Abateriile constatate au vizat printre altele şi nerespectarea termenelor privind livrare produselor, a montării aparatelor de aer condiţionat, aducerea la conformitate a produselor aflate în perioadă de garanţie, întarzierea livrării coletelor, refuzul dreptului de denunţare a contractului în 14 zile (conform OUG34/2014), precum şi nerespectarea termenelor de restituire a contravalorii pachetelor de servicii turistice asumate prin contract.

Jumbo, Ikea, Cristian Tour şi Fan Curier sancțiuni de la ANPC
Jumbo, Ikea, Cristian Tour şi Fan Curier sancțiuni de la ANPC. Sursa foto: crespocom.com

Regulile impuse de ANPC pentru firme

Actiunea de control se încadreaza în practica unitară la nivel naţional pe care ANPC a demarat-o pentru a veni în sprijinul consumatorilor cu o soluţionare cât mai rapidă a sesizărilor, iar în cadrul acesteia au fost stabilite reguli precum:

  • termenul de răspuns la sesizare va fi de maxim 48 ore; termenul de livrare al produselor va fi de maxim 15 zile de la data achiziţionării
  • termenul de montaj al aparatelor de aer condiţionat este de maxim 7 zile de la data achitării serviciului;
  • toate termenele angajate de operatorul economic anunţate pe site cât şi spaţiul de vânzare al punctelor de lucru vor fi respectate şi operatorul economic va întreprinde toate demersurile pentru aducerea la îndeplinire a celor menţionate anterior.
  • respectarea termenelor de restituire a contravalorii pachetelor de servicii turistice asumate prin contract cât şi condiţiile generale privind furnizarea serviciilor poştale
  • respectarea timpilor de livrare pentru toate tipurile de servicii poştale interne şi internaţionale
Închide ×