Cel mai mare pod din România se constuiește cu pași repezi. Acesta ar trebui să fie gata în anul 2023, iar de atunci șoferii vor putea circula în voie, deoarece podul urmează să aibă patru benzi de circulație.
Lucrările de construcție pentru pod încep să înainteze pas cu pas, astfel că, recent, au fost întinse cablurile principale între blocurile de ancoraj.
Acum urmează un nou pas important, și anume poziționarea grinzilor și montarea tablierului metalic.
Anunțul despre acest progres în ceea ce privește podul suspendat peste Dunăre a fost făcut de Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, pe pagina sa de Facebook.
De asemenea, acolo el a postat și mai multe fotografii cu construcția. Irinel Scrioșteanu a menționat și că pentru ridicarea grinzilor a fost nevoie de o macara care să ridice 600 de tone, ele având o greutate imensă.
„La podul suspendat peste Dunăre se montează tablierul vaductului spre Brăila.
Au fost ridicate grinzile necesare realizării viaductului de acces Brăila.
Pentru aceste lucrări de amploare a fost folosită o macara ce ridică până la 600 de tone”, a precizat el, pe rețeaua de socializare.
Podul va traversa Dunărea pe o porțiune de 20 de kilometri, de unde și numele său. Lungimea sa va fi de doar doi kilometri, iar el va fi gata abia în 2023.
Construcția este a treia ca dimensiuni din Europa și prețul ei total ajunge la 500 de milioane de euro.
“Podul suspendat va avea o lungime totală de de 1.974,30 metri, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65 şi 364,65 metri.
Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 de metri de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe Dunăre”, susţin reprezentanţii CNAIR.
Cele două cabluri ale podului suspendat ce se construiește în Brăila au o greutate de aproape 7.000 de tone.
Acestea au o garanție de 120 de ani și pentru ele s-au folosit peste 81.000 de kilometri de fire de oțel.
Ele ar fi fost de ajuns pentru a face înconjurul Pământului de două ori.
„Aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, îndeajuns cât să înconjoare Pământul de două ori, se vor împleti și vor forma 16 toroane care vor alcătui două cabluri cu o lungime de doi kilometri fiecare.
Greutatea totală a celor două cabluri este de peste 6.700 tone”, transmitea Compania de Drumuri.