Fotograful german Bernhard Lang a surprins imaginile incredibile la Grupul 309 de întreținere și regenerare aerospațială (309th AMARG) de la o bază a forțelor aeriene din Tucson. Rând după rând de aeronave, la sfârșitul vieții, așteaptă să ruginească, să fie canibalizate sau, poate, să zboare din nou.
Fiecare rând este organizat în funcție de model și dimensiune, inclusiv avioane civile retrase după ce cererea de călătorii aeriene a scăzut din cauza pandemiei de COVID-19, după cum arată și fotografiile realizate de Bernhard Lang.
Aproape 4.000 de avioane sunt găzduite la baza forțelor aeriene Davis–Monthan pe 2.600 de acri, ceea ce o face cea mai mare unitate de depozitare și conservare din lume.
Avioanele militare sunt fie parcate în timpul neutilizării temporare, fie canibalizate și reciclate. Componentele utilizabile sunt îndepărtate și revândute, materiile prime sunt sortate și trimise spre reciclare.
Cimitirul, în ciuda numelui său, găzduiește și avioane care ar putea găzdui o oarecare speranță de a zbura din nou, un subiect adus în atenție de războiul din Ucraina și de necesitatea de a livra arme țării pentru a o ajuta să reziste invaziei ruse.
View this post on Instagram
Condițiile uscate și aride din jurul bazei fac din aceasta o locație ideală pentru depozitarea aeronavelor, deoarece există foarte puțină umiditate pentru a coroda aparatele de zbor și solul este atât de dur încât nici cele mai uriașe avioane nu se scufundă în pământ.
View this post on Instagram
Pandemia de COVID-19 a oprit o mare parte a aviației comerciale, ceea ce înseamnă că cimitirul din Arizona a devenit casă temporară pentru flotele de avioane Boeing ale companiilor aeriene interne ale Americii, în timp ce acestea au fost suspendate până când restricțiile de călătorie s-au atenuat la începutul acestui an.
În timp ce anumite avioane retrase – precum Concorde și Tupolev Tu-144 – vor fi trimise la muzeele aviației pentru a le păstra pentru posteritate, majoritatea își întâmpină soarta în cimitire precum acesta.
Avioane de marfă masive până la bombardiere grele până la avioane de luptă învechite stau pe pământul uscat alături de unele avioane comerciale și civile.
View this post on Instagram
Avioanele care speră să vadă din nou cerul sunt îngrijite într-o unitate de depozitare de către tehnicienii de zbor care se asigură că toate intrările în avioane sunt sigilate pentru a împiedica murdăria, praful și fauna sălbatică.
Aceștia operează în mod regulat echipamentele și motoarele pentru a se asigura că totul funcționează și că avionul poate fi gata de zbor imediat după ce a fost rechemat.