Imagini terifiante cu mâinile lui Romain Grosjean. Pilotul francez se recuperează după accidentul din Bahrain

Traian Terzian   
în Formula 1
13/01/2021, 11:07
Imagini terifiante cu mâinile lui Romain Grosjean. Pilotul francez se recuperează după accidentul din Bahrain
Pilotul francez de Formula 1 Romain Grosjean a scăpat ca prin minune cu viață dintr-un accident teribil petrecut la Marele Premiu al Bahrainului, iar acum, la o lună și jumătate, a postat o imgine pe rețelele de socializare în care a arătat cum i se prezintă rănile de la mâini. Sursă foto: Hepta

Pilotul francez de Formula 1 Romain Grosjean a scăpat ca prin minune cu viață dintr-un accident teribil petrecut la Marele Premiu al Bahrainului, iar acum, la o lună și jumătate, a postat o imgine pe rețelele de socializare în care a arătat cum i se prezintă rănile de la mâini.

Grosjean a pierdut controlul monopostului Haas după o coliziune cu Daniil Kvyat, iar acesta s-a lovit brutal de parapeți și a luat foc. În ciuda faptului că monopostul s-a rupt în două, francezul a reușit să iasă din cockpit.

Pilotul în vârstă de 34 de ani a scăpat fără nicio fractură, dar a suferit arsuri destul de grave la ambele mâini deoarece a pus palmele în foc pentru a ieșit din monopost.

Romain Grosjean, imagine șocantă cu mâinile arse

Acum la o lună și jumătate de la terbilul accident, Romain Grosjean a postat pe contul de Twitter o imagine în care își prezintă mâinile care au fost afectat din cauza focului și anunță că recuperarea decurge foarte bine.

”Mâinile mele se refac și Petrus (n.r. – animalul său de companie) nu este prea trist în legătură cu asta! Încă nu este frumos ce vedeți, așa că nu glisați degetul spre dreapta dacă nu aveți chef”, a scris francezul.

La mai puțin de 24 de ore de la teribilul accident, s-a aflat ce anume l-a scăpat de la moarte pe Romain Grosjean. Este vorba de halo, un dispozitiv menit să ofere siguranță piloților și care a fost introdus în urmă cu doi ani la toate monoposturile din Formula 1.

Piesa este o structură de formă triunghiulară, care înconjoară pilotul deasupra, dar și în față. Cel mai important e că, în caz de impact, șoferul are capul protejat. Din punct de vedere tehnic, mecanismul este fabricat din titan de gradul 5, dintr-un material care se folosește de cele mai multe ori în industria aerospațială.

El este renumit pentru rezistența și rigiditatea ridicate comparativ cu greutatea relativ mică. Poate să reziste la impactul cu o greutate de 12 tone timp de cinci secunde, fără să fie afectat cu ceva. Acest dispozitiv a fost implementat după dispariția lui Jules Bianchi, cel care a decedat după ce a intrat cu mașina într-o macara.

Pe scurt, halo-ul este atât de puternic încât poate devia o cutie de dimensiuni mari care atinge 225 km pe oră. Inițial, piloții și constructorii au fost reticenți în ceea ce privește introducerea dispozitivului în F1. Acesta a redus vizibilitatea și a obligat echipele să reproiecteze monoposturile.

Închide ×