News

În așteptarea trenurilor de altădată, vechea gară din Otopeni stă să cadă: “Au cumpărat-o şi au abandonat-o” FOTO

04.03.2020 | 12:33
Cum arată vechea gară din Otopeni, abandonată de CNADNR
ADVERTISEMENT

Zilnic, zeci de mii de ilfoveni care lucrează în București sau de bucureșteni care lucrează la periferia Capitalei fac naveta de la domiciliu către locul de muncă. Astfel, intrările și ieșirile din oraș sunt adesea blocate din cauza faptului că acești oameni folosesc pentru deplasare mașinile personale. Soluția ar fi fost simplă și la îndemâna oricui, căile ferate, dat fiind faptul că există deja un inele feroviar al Capitalei. Cu toate acestea, doar trenurile cu marfă mai circulă pe aceste rute, iar infrastructura de altădată stă să cadă.

Cum arată vechea gară din Otopeni care este aproape să se prăbușească

FANATIK vă prezintă povestea uneia dintre gările din nordul Capitalei care a fost lăsată de izbeliște. Este vorba de gara veche de la Otopeni, ajunsă sub administrația CNAIR și care se află la un pas de a fi dărâmată.

ADVERTISEMENT

În apropiere de rondul de pe linia de centură de la Otopeni, unde se afla „pe vremuri” magazinul en-gros Percy și unde acum se scurge traficul de pe podul numit ingenios de către localnici „cracii lui Udrea”, după numele fostului ministru Elena Udrea, stă dărăpânată fosta gară a orașului.

Aceasta are o poveste interesantă. A fost folosită drept locuință pentru șeful gării după ce s-a ridicat o nouă clădire lângă care să servească drept haltă. După Revoluție, a ajuns în proprietatea moștenitorilor, pentru ca aceștia să o vândă la actuala CNAIR (pe atunci CNADNR) în momentul în care au început lucrările la podul de la Otopeni care trecea peste linia de tren.

ADVERTISEMENT

Acum arată însă într-o stare deplorabilă. Anvelope vechi, crengi de copaci și multe gunoaie zac într-o clădire abandonată, fără geamuri, cu acoperișul stricat și care stă să cadă. Asta chiar dacă în interior gresia pare destul de recentă. VEZI GALERIE FOTO

„Cei de la drumuri au luat-o și au zis că vor să facă un depozit acolo, dar au lăsat-o abandonată, după cum puteți vedea”, ne-a spus un angajat al gării.

ADVERTISEMENT

Gara din Otopeni ar putea să deservească nordul Capitalei

Din gara „nouă” a ieșit și șeful de post, un domn îmbrăcat la sacou, cu chipiu. Acesta mi-a povestit cum vechea clădire a ajuns în paragină după ce a intrat pe mâna celor de la Drumuri. „După ce au cumpărat-o de la proprietari, pentru că era foarte greu să mai faci ceva aici, cu traficul ăsta, trebuiau să o dărâme, dar au lăsat-o așa…”

Fața i se luminează lui și un coleg de-ai săi când i-am întrebat despre posibilitatea ca gara să devină, din nou, de pasageri, după 20 de ani de când a ajuns doar gară industrială: „Evident că ar merge să devină gară și pentru pasageri. Dărâmi casa asta care stă să cadă, că e clar că nu o mai poți salva, faci o parcare și mai scoți lumea de pe DN1. Așa au făcut și la Buftea”, mi-au spus cei doi oameni de la Gara Otopeni.

ADVERTISEMENT

Aceștia ne-au spus că au existat niște discuții pentru o cursă care să lege și Otopeniul pe la ei prin gară, dar discuțiile nu s-au materializat. Ce-i drept, linia Buftea – Gara de Nord pare a fi un succes, dat fiind faptul că CFR a mărit numărul de trenuri pe această rută în 2020.

Cu toate acestea, lipsa unui plan pe termen mediu și lung a îngropat linia de tren de pe centură în mărăcini și este nevoie de investiții serioase pentru a mai scoate ceva la lumină.

CFR așteaptă operatorii de transport feroviar de călători să solicite traseul

De altfel, într-un răspuns acordat FANATIK, cei de la CFR ne-au anunțat că au plănuit să modernizeze linia de cale ferată și că așteaptă că investitorii să se intereseze de aceste rute:

„Pe ramura nordică a Inelului feroviar, Chitila – Mogoșoaia – Otopeni – Voluntari, cu acces pe Magistrala 800, în lungime de 30 km, CFR va efectua lucrări de reparații din fonduri proprii, pentru ridicarea restricțiilor de viteză.

Circulația trenurilor de călători este posibilă pe inelul feroviar al Centurii București, însă până în prezent nu avem solicitări de trase din partea operatorilor de transport feroviar de călători”, a fost răspunsul oficialilor.

Însă, până când aceste reparații vor avea loc și până când operatorii vor veni să solicite trasee pe aceste rute, nervii ilfovenilor și ai bucureștenilor vor fi întinși la maximum pe DN1.

ADVERTISEMENT