Sport

VIDEO. Accident TERIBIL pentru Fernando Alonso! Cursa, OPRITĂ

UPDATE, 20 martie, ora 11:00 / Accident teribil în prima cursă a sezonului. Spaniolul Fernando Alonso şi-a făcut praf maşina după ce l-a acroşat pe Guttierez şi a fost proiectat în zid....
20.03.2016 | 11:05
VIDEO Accident TERIBIL pentru Fernando Alonso Cursa OPRITA

UPDATE, 20 martie, ora 11:00 / Accident teribil în prima cursă a sezonului. Spaniolul Fernando Alonso şi-a făcut praf maşina după ce l-a acroşat pe Guttierez şi a fost proiectat în zid. Pilotul a scăpat ca prin minune fără nici o zgîrietură şi a făcut o declaraţie tulburătoare la final:

“Am vrut să ies cât mai repede din maşină pentru că ştiam că mama se uită la cursă de acasă şi n-am vrut să stea cu grijă”, a spus Alonso.

VEZI VIDEO:

Cursa a fost cîştigată de Nico Rosberg, care l-a depăşit pe colegul său de la Mercedes, Lewis Hamilton. Pe locul 3 a venit Sebastian Vettel. Cursa a fost oprită cîteva minute după accidentul lui Alonso, pentru a strînge bucăţile maşinii.

CLICK SUS PE GALERIE FOTO PENTRU A VEDEA IMAGINILE CU MONOPOSTUL LUI FERNANDO ALONSO

********************************************************************************

UPDATE 19 martie, ora 12:19 / Noul sistem al calificărilor a fost un mini fiasco în prima etapă din Australia. Strategia nu a generat spectacolul aşteptat, iar ultimele 5 minute ale fiecărei perioade în care trebuia să fie lupta cea mai strînsă pentru calificare, au fost monotone. 

Nimic nou sub soare la vîrf. Lewis Hamilton reuşeşte al 50-lea pole-position din carieră, fiind urmat pe grilă de Nico Rosberg. Urmează piloţii Ferrari, prin Vettel şi Raikkonen, însă surpriza calificărilor a fost oferită de piloţii Torro Rosso, Max Verstappen şi Carlos Sainz Jr., care au încheiat pe 5, respectiv 7.

Cursa va avea loc duminică, de la ora 07:00, ora României

Rezultatul calificărilor:

1. Lewis Hamilton (Marea Britanie/Mercedes) 1:23.837;
2. Nico Rosberg (Gemania/Mercedes) 1:24.197;
3. Sebastian Vettel (Germania/Ferrari) 1:24.675;
4. Kimi Raikkonen (Finlanda/Ferrari) 1:25.033;
5. Max Verstappen (Olanda/Toro Rosso) 1:25.434;
6. Felipe Massa (Brazilia/Williams) 1:25.458;
7. Carlos Sainz Jr (Spania/Toro Rosso) 1:25.582;
8. Daniel Ricciardo (Australia/Red Bull) 1:25.589;
9. Sergio Perez (Mexic/Force India) 1:25.753;
10. Nico Huelkenberg (Germania/Force India) 1:25.865;
11. Valtteri Bottas (Finlanda/Williams) 1:25.961;
12. Fernando Alonso (Spania/McLaren-Honda) 1:26.125;
13. Jenson Button (Marea Britanie/McLaren-Honda) 1:26.304;
14. Jolyon Palmer (Marea Britanie/Renault) 1:27.601;
15. Kevin Magnussen (Danemarca/Renault) 1:27.742;
16. Marcus Ericsson (Suedia/Sauber) 1:27.435;
17. Felipe Nasr (Brazilia/Sauber) 1:27.958;
18. Danil Kviat (Rusia/Red Bull) 1:28.006;
19. Romain Grosjean (Franţa/Haas) 1:28.322;
20. Esteban Gutierrez (Mexic/Haas) 1:29.606;
21. Rio Haryanto (Indonezia/Manor) 1:29.627;
22. Pascal Wehrlein (Germania/Manor) 1:29.642.

***************************************************************

Noul sezon din Formula 1 se anunţă electrizant: italienii de la Ferrari promit o maşină care să stopeze hegemonia „săgeţilor argintii” de la Mercedes.

Toată lumea se roagă ca din acest an spectacolul să se întoarcă în Formula 1. În ultimii doi ani, competiţia a fost ucisă de Mercedes, care s-a impus prin Lewis Hamilton la piloţi şi singurul duel pentru primul loc a fost împotriva coechipierului său, Nico Rosberg. Sezonul 2016 marchează revenirea Ferrari în prim plan, cel puţin aşa se laudă italienii. În stagiunea precedentă, constructorul italian a fost singurul care a mai încurcat „săgeţile argintii”, cu victorii în Malaezia, Ungaria şi Singapore.

Mercedes rămîne favorită şi în acest an, însă Ferrari şi-a acoperit promisiunile prin rezultate foarte bune în pre-sezon pe circuitul din Catalunia, unde a avut cea mai rapidă maşină în 3 zile din 4. Cu mari speranţe abordează acest sezon şi McLaren-Honda. Echipa lui Alonso şi Button vrea să lupte măcar la podium în fiecare cursă, după ce anul trecut monopostul foarte slab nu i-a putut pune în valoare nici măcar într-un Grand Prix pe cei doi campioni mondiali, Button şi Alonso.

Pentru pilotul iberic ar putea fi ultimul sezon în Marele Circ, acesta ameninţînd că se va retrage dacă McLaren nu asigură o maşină competitivă. Sezonul începe vineri, 18 martie, cu antrenamentele din Australia, calificările fiind programate sîmbătă, la ora 08:00, iar cursa e duminică la ora 07:00, ora României. Fanii Formulei 1 din ţară pot urmări competiţia pe Dolce Sport şi pe Digi Sport.

Echipe

Americanii revin după 30 de ani

La startul noii stagiuni sînt 11 echipe. „New entry” e echipa Haas-Ferrari, primul constructor american din Marele Circ după 30 de ani. Coincidenţă, ultima echipă americană a fost Haas-Lola, fără nici o legătură de nume între cele două. Marcăm revenirea constructorului Renault în postură de echipă solitară: Renalul Sport Formula One Team.
Echipele din sezonul 2016

  1. Mercedes AMG Petronas
  2. Ferrari
  3. Sahara Force India
  4. Haas F1
  5. McLaren Honda
  6. Red Bull Racing
  7. Torro Rosso
  8. Williams Martini Racing
  9. Sauber F1
  10. Renault Sport Formula One Team
  11. Manor F1

Piloţi

3 debutanţi în 2016

Echipele importante şi-au păstrat piloţii din stagiunea trecută. În cursa din Australia, 3 piloţi vor debuta în Formula 1: Jolyon Palmer (Renault), Pascal Wehrlein (Manor) şi Ryo Haryanto (Manor). Palmer e fost campion în GP2 şi e considerat unul dintre cei mai talentaţi piloţi britanici.

Experţii se aşteaptă la un debut solid, mai ales că va avea un „material” de concurs bun, monopostul Renault. Pascal Wehrlein e cel mai tînăr campion din istoria DTM, reuşind să se impună în 2015. E pilotul Mercedes, trimis la Manor pentru a acumula experienţă în Marele Circ.

Pilotul în vîrstă de 21 de ani poate deveni succesorul lui Hamilton sau Rosberg la echipa germană. Rio Haryanto e primul indonezian care participă în Marele Circ, el fiind sponsorizat de compania petrolieră de stat a Indoneziei.

Piloţii sezonului 2016

* Mercedes: Lewis Hamilton şi Nico Rosberg;

* Ferrari: Sebastian Vettel şi Kimi Raikkonen;

* Williams: Felipe Massa şi Valtteri Bottas;

* Red Bull: Daniel Ricciardo şi Daniil Kvyat;

* Force India: Nico Hulkenberg şi Sergio Perez;

* Renault: Kevin Magnussen şi Jolyon Palmer;

* Toro Rosso: Max Verstappen şi Carlos Sainz Jr;

* Sauber: Felipe Nasr şi Markus Ericsson;

* McLaren: Fernando Alonso şi Jenson Button;

* Haas: Romain Grosjean şi Esteban Gutierrez;

* Manor: Pascal Wehrlein şi Rio Haryanto.

Calendar

Număr record de curse

Sezonul 2016 va avea un număr record de 21 de curse. Regulamentul a fost schimbat în acest sens, în condiţiile în care pînă acum era prevăzut un număr maxim de 20 de curse într-un an. Nu a ieşit nici un circuit faţă de anul trecut, însă revine după o pauză de 4 ani Marele Premiu al Europei, care în acest sezon se ţine pe noul circuit stradal din Baku, Azerbaidjan. Au mai avut loc două modificări, Grand Prix-ul Rusiei a fost mutat din toamnă pe 1 mai, iar cursa de la Sepang nu va mai avea loc la începutul sezonului, ci pe 18 septembrie. Ultima cursă a anului va avea loc la Abu Dhabi, pe circuitul de 1,4 miliarde de dolari Yas Marina.

Programul şi etapele

MP al Australiei – 20 martie

MP al Bahrainului – 3 aprilie

MP al Chinei – 17 aprilie

MP al Rusiei – 1 mai

MP al Spaniei – 15 mai

MP al Principatului Monaco – 29 mai

MP al Canadei – 12 iunie

MP al Europei (Baku – Azerbaidjan) – 19 iunie

MP al Austriei – 3 iulie

MP al Marii Britanii – 10 iulie

MP al Ungariei – 24 iulie

MP al Germaniei – 31 iulie

MP al Belgiei – 28 august

MP al Italiei – 4 septembrie

MP al statului Singapore – 18 septembrie

MP al Malaeziei – 2 octombrie

MP al Japoniei – 9 octombrie

MP al SUA – 23 octombrie

MP al Mexicului – 6 noiembrie

MP al Braziliei – 13 noiembrie

MP al Emiratului Abu Dhabi – 27 noiembrie

Schimbări

Calificări mai spectaculoase

Sînt puţine schimbări regulamentare în acest sezon care vor avea un efect direct asupra curselor. Producătorul exclusiv de pneuri pentru F1, Pirelli, va introduce un nou tip de pneu pentru circuit uscat: ultrasoft. Astfel, vor exista 5 tipuri de cauciucuri pentru vreme bună (hard, medium, soft, supersoft şi ultrasoft) şi alte două pentru vreme ploioasă (intermediate şi wet).

Un alt sistem care s-a schimbat mult e cel al calificărilor. În Q1 se va rula timp de 16 minute, însă după primele 7 minute, cel mai slab pilot clasat va fi eliminat la un interval de 90 de secunde. Rămîn doar 15 la finalul sesiunii. Q2 va dura 15 minute, iar după primele 6 minute, cel mai slab pilot va fi eliminat, intervalul fiind acelaşi, 90 de secunde, pînă vor rămîne 8 maşini.

Cele 8 participă în Q3, iar după 5 minute se aplică acelaşi procedeu eliminatoriu: ultimul loc e out la un interval de 90 de secunde pînă se stabileşte pilotul care pleacă din pole position. Acest sistem e menit să sporească spectaculozitatea în calificări.

Rivalitate

Război „fratricid”

În ultimii doi ani, Mercedes a dominat Formula 1. Însă, între cei doi piloţi ai echipei, Lewis Hamilton şi Nico Rosberg, a existat un adevărat război, atît pe circuit, cît şi în afara lui. Cei doi s-au bătut pentru titlul mondial, însă de fiecare dată a avut cîştig de cauză pilotul britanic. Întîlnirile dintre cei doi pe circuit au fost extrem de încinse, fiind dese situaţiile în care maşinile chiar se atingeau în lupta pentru întîietate.

Anul 2016 anunţă un nou război între ei, însă Hamilton şi Rosberg au fost ameninţaţi de directorul echipei, Totto Wolf, că riscă să fie schimbaţi dacă relaţiile tensionate nu încetează: „Relaţia rece a piloţilor noştri e cea mai mare slăbiciune a echipei. Dacă vom vedea că piloţii nu se comportă conform filozofiei de colaborare pe care o avem, luăm în calcul şi schimbările”.

Revenire

Ferrari vrea titlul după 9 ani

Sebastian Vettel e principalul rival al celor de la Mercedes. Germanul a avut o evoluţie foarte bună în testele din Catalunya şi Ferrari anunţă că se va lupta să stopeze hegemonia „săgeţilor”. Kimi Raikkonen a adus ultimul titlu Ferrari în 2007, chiar în ultima cursă, însă de atunci constructorul italian a avut o mulţime de ghinioane.

Din 2008 încoace, piloţii Ferrari au pierdut de 3 ori titlul mondial în ultima cursă: Felipe Massa (2008) şi Fernando Alonso (2010 şi 2012). Italienii speră să rupă ghinionul, mai ales că au în echipă unul dintre cei mai buni piloţi din Marele Circ, Sebastian Vettel.

Presa de specialitate scrie că au existat schimbări majore la noul monopost de la Ferrari. Kimi Raikkonen s-a declarat mulţumit de maşină, spunînd că sesizează îmbunătăţiri evidente faţă de modelul precedent. „Echipa a făcut o treabă foarte bună şi e clar un progres faţă de anul trecut. În teste nu am avut nici o problemă, nu a trebuit să schimbăm nici o piesă”.

Salarii

Cîştigă mai mult ca Messi!

Formula 1 e o adevărată industrie şi salariile vedetelor de la volane sînt astronomice. Pe de o parte, starurile au contracte faraonice, însă există şi piloţi cu sponsori foarte puternici în spate, care le cumpără, practic, locul în echipă.

E şi cazul debutantului Rio Haryanto. Indonezianul e sponsorizat de compania petrolieră de stat cu 12 milioane de dolari pe an! Dar asta nu-i nimic pe lîngă salariile vedetelor.

Cel mai mare venit este cel al lui Sebastian Vettel, care ia 50 de milioane de euro anual de la Ferrari. Campionul mondial en-titre, Lewis Hamilton, e plătit de Mercedes cu 41 de milioane de euro pe an, similar cu ce cîştigă Fernando Alonso la McLaren Honda.

Aceşti piloţi cîştigă mai mult decît cel mai bun fotbalist din lume, Leo Messi, ale cărui venituri sînt evaluate la 38 de milioane de euro pe an.
Top salarii piloţi (anual):

  1. Sebastian Vettel 50.000.000 de euro
  2. Lewis Hamilton 41.000.000 de euro
  3. Fernando Alonso40.000.000 de euro
  4. Nico Rosberg 20.000.000 de euro
  5. Kimi Raikkonen 12.000.000 de euro
  6. Jenson Button 11.000.000 de euro
  7. Daniel Ricciardo 5.000.000 de euro
  8. Felipe Massa 4.500.000 de euro
  9. Nico Hulkenberg 4.000.000 de euro
  10. Sergio Perez 3.200.000 de euro
  11. Romain Grosjean 3.000.000 de euro
  12. Valtteri Bottas 3.000.000 de euro
  13. Daniil Kvyat 750.000 de euro
  14. Max Verstappen 512.000 de euro
  15. Carlos Sainz 370.000 de euro
  16. Marcus Ericsson 185.000 de euro
  17. Felipe Nasr 185.000 de euro

Ultimii 10 campioni

Hamilton şi Vettel au dominat ultimul deceniu

În ultimii 10 ani, Sebastian Vettel şi Lewis Hamilton au dominat Marele Circ. Germanul a scris istorie cu Red Bull Racing, reuşind să cîştige de 4 ori la rînd titlul mondial între 2010 şi 2013. Vettel a cîştigat de două ori titlul la piloţi în ultima etapă, de fiecare dată suflîndu-i-l lui Fernando Alonso, care pe acea vreme era la Ferrari.

Hamilton e singurul pilot din ultimul deceniu care a devenit campion mondial cu două echipe diferite, McLaren Mercedes (2008) şi Mercedes AMG (2014, 2015). Cei doi extraordinari piloţi promit un duel încins pentru titlul mondial şi în 2016, fiind printre principalii favoriţi la titlul suprem.

Ultimii 10 campioni mondiali din F1:

2015: Lewis Hamilton (Mercedes)

2014: Lewis Hamilton (Mercedes)

2013: Sebastian Vettel (Red Bull)

2012: Sebastian Vettel (Red Bull)

2011: Sebastian Vettel (Red Bull)

2010: Sebastian Vettel (Red Bull)

2009: Jenson Buttona (Brawn GP)

2008: Lewis Hamilton (McLaren Mercedes)

2007: Kimi Raikkonen (Ferrari)

2006: Fernando Alonso (Renault)

 

1,73 e cota ca Lewis Hamilton să devină din nou campion mondial

50 de milioane de euro e salariul lui Sebastian Vettel, cel mai mare din F1

7 e recordul de titluri mondiale în Formula 1, deţinut de Michael Schumacher

„Ceea ce oamenii tind să uite e drumul meu spre Formula 1. Au fost mulţi ani în care a trebuit să învăţ din înfrîngeri şi curse foarte slabe” (Lewis Hamilton)

„Îmi aduc aminte primele teste cu o maşină de Formula 1. După 5 tururi, m-am întors la boxe şi mi-am spus: «Da, mă descurc cu maşina, totul e ok», dar în realitate eram pierdut” (Sebastian Vettel)

**************************************