În acest incident aviatic a fost implicat un zbor charter operat de HiSky, o companie aeriană care activează în România şi Republica Moldova, pe aeroporturile din Cluj-Napoca, Iaşi, Satu Mare şi Chisinău.
Conform jurnaliștilor de la Antena 3, avionul s-a întors pe aeroport la 19 minute după decolare. Piloții au luat această decizie după ce într-unul dintre motoare a intrat o pasăre.
Din fericire, revenirea pe aeroportul din Cluj-Napoca s-a desfășurat fără probleme. De asemenea, nu au fost semnalate probleme legate de starea pasagerilor.
În prim-plan a fost zborul HiSky H41673 Cluj Napoca – Rodos, operat cu un Airbus A320 (YR-BEE). Aeronava a decolat de pe pista 25 a aeroportului din Cluj Napoca la 10:05 și a aterizat la 10:18.
Conform ultimelor informații, zborul Cluj Napoca – Rodos a fost reprogramat pentru ora 13:00, conform boardingpass.ro. Mai departe, în urma verificărilor tehnice, se va decide dacă avionul implicat în acest incident aviatic va mai putea continua cursa.
Dacă se va ajunge la concluzia că motorul a fost atât de avariat încât nu se mai poate decola în condiții optime, pasagerii vor relua zborul cu alt avion.
Amintim că la 22 iunie 2022, un alt avion a revenit pe pista aeroportului din Cluj în urma unui incident aviatic. A fost vorba despre o aeronavă a companiei Wizz Air, care a lovit mai multe păsări. Avionul decolase spre Roma (Italia).
”Zborul Wizz Air Cluj-Roma, după decolare, în timpul zborului, a lovit niște păsări și a fost nevoit să se întoarcă pe aeroport. Urmează compania să stabilească ce se va întâmpla cu pasagerii, după evaluarea situației”, declara la acea vreme directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo.
Conform procedurilor, piloții aleg aterizarea de urgență pe cel mai apropiat aeroport când un avion se ciocnește cu o pasăre. Decizia este luată pentru a se stabili dacă au fost produse daune. Specialiștii au transmis că doar 5% dintre accidentele provocate de păsări produc daune serioase aeronavelor.