Indicatorul rutier care derutează adesea șoferii în trafic. Mulți nu știu ce înseamnă sau îl confundă. Semnul este unul rotund, de culoare albastră și pe care apare numărul 40. Oare la ce îi obligă pe conducătorii auto? Dacă îl ignorați riscați accidentul sau o amendă pentru omiterea lui.
Cunoașterea regulilor de circulație este cea mai importantă pentru un șofer. Dacă nu le stăpânește pe deplin nu este de mirare dacă va fi implicat în accidente auto, dacă va greși rute, dacă va fi amendat pentru depășirea de viteză sau dacă i se va face permanent observație în trafic.
Printre cele mai dese semne de circulație din trafic sunt cele legate de limitele de viteză. Acestea seamănă între ele și pot fi confundate, însă un conducător auto foarte bun își poate da seama rapid de situația cu care are de a face, fără a se pierde cu firea.
Respectarea limitelor de viteză este vitală, atrag atenția specialiștii în domeniul auto. Dacă nu se ține cont de indicatoarele care arată limite de viteză în mod cert există riscul unui accident auto grav, mai ales dacă încălcați regulile noaptea.
Un semn pe care nu trebuie să-l ignorați sub nicio formă este cel din imagine. Se numește ”Viteză minimă obligatorie” și indică viteza minimă în kilometri pe oră sub care vehiculele nu trebuie să scadă pe următoarea secțiune a traseului.
Indicatorul îl găsești în general pe drumuri cu mai multe benzi sau pe autostradă. Poate fi valabil întregului traseu sau doar anumitor benzi. Apare de fiecare dată pe panourile de deasupra benzii și contribuie la o deplasare mai uniformă.
Același semn previne și blocajele pe rutele unde viteza constantă este relevantă. Dacă vă numărați printre șoferii care nu pot menține o viteză minimă prescrisă atunci trebuie să faceți o schimbare a rutei. Așa evitați și să fiți amendați. În alte țări pedepsele sunt mai dure pentru abateri.
”În Belgia îţi confiscă maşina dacă ai depăşit cu mai mult de 100 km/h viteza legală din acea zonă. În afară de faptul că îţi anulează permisul, îţi dă amendă, etc. De ce? Pentru că ai transformat maşina într-o armă. În Germania la fel se procedează. Acolo sunt unele zone “la liber” pe autostradă, dar puţine. În rest ai restricţii viteză.
(…) Au şi ei, aceşti şoferi, dreptatea lor. Eu înţeleg asta. Vrei să vezi cât poate maşina, ce faci? Te duci în Germania? Ghinionul lui sau norocul lui a fost că l-a prins radarul, i-a luat carnetul, şi poate va fi mai speriat altădată”, a explicat expertul în conducere defensivă, Titi Aur, în cadrul emisiunii DC conducem, potrivit dc.news.ro