News

Infectările cu subvarianta BA.2 a Omicron, în creștere. Un studiu MedLife a identificat 46 de noi îmbolnăviri

Specialiștii MedLife au realizat un nou studiu prin care s-au identificat 46 noi îmbolnăviri cu subvarianta BA.2 a Omicron, denumită și ”Omicron invizibil”.
21.02.2022 | 18:18
Infectarile cu subvarianta BA2 a Omicron in crestere Un studiu MedLife a identificat 46 de noi imbolnaviri
ADVERTISEMENT

MedLife a realizat un nou studiu de secvențiere referitor la cazurile de coronavirus și a descoperit 46 noi infectări cu subvarianta Omicron, BA.2

Secvențierea s-a realizat dintr-un lot de 171 probe. S-au mai descoperit alte 124 de cazuri cu tulpina originală BA.1, dar și un singur caz cu B.1.1.161.

ADVERTISEMENT

BA.2 ar putea influența evoluția valului 5 al pandemiei

Nu s-a depistat, însă, niciun pacient cu varianta Delta. De altfel, experții MedLife atrag atenția că într-un interval de 14 zile, ”Omicronul invizibil” a crescut cu 3%, la 27% pe loturile studiate.

Brașov și București sunt zonele din țară unde MedLife a constatat cele mai multe îmbolnăviri cu BA.2. Dumitru Jardan, coordonatorul studiului, spune că trebuie urmărită atent în continuare evoluția BA.2, deoarece valul 5 ar putea fi prelungit.

ADVERTISEMENT

“Dacă în urmă cu două săptămâni prevalența BA.2 era de 3% pe lotul studiat la acel moment, astăzi am ajuns la o prevalență de 27% pe noul lot analizat, ceea ce confirmă ritmul accelerat de răspândire a acestei subvariante Omicron.

Însă, dincolo de gradul ridicat de contagiozitate și de răspunsul limitat la vaccin, se pare că BA.2 se aseamănă cu tulpina Delta din punct de vedere al severității bolii, având capacitatea de a provoca forme mai grave.

ADVERTISEMENT

Rămâne de văzut, însă, dacă BA.2 va influența sau nu o prelungire a valului 5 ”, sunt spusele lui Dumitru Jardan, biolog și doctor în științe medicale, dar și coordonatorul studiului de secvențiere al MedLife, potrivit HotNews.

BA.2 a fost descoperită prima oară în Africa de Sud, în decembrie 2021, iar MedLife preciează că această subvariantă se identifică mai greu prin testele de screening.

ADVERTISEMENT

“Evoluția virusului SARS-CoV2 de-a lungul celor doi ani de pandemie ne-a arătat capacitatea sa de a se adapta, astfel încât să se poată răspândi cât mai mult și cât mai repede. Odată cu această răspândire rapidă, cresc șansele să apară noi mutații, ajustate în funcție de noii factori de rezistență ai organismului.

Un exemplu foarte elocvent este tulpina Omicron, care a putut afecta mult mai ușor și persoanele vaccinate în comparație cu tulpina Delta, responsabilă de valul anterior. Același lucru s-a întâmplat și cu BA.2, care reprezintă, de fapt, o variantă Omicron «îmbunătățită» din punct de vedere al virusului”, a mai precizat biologul Dumitru Jardan.

CEO MedLife Group: ”Este foarte probabil ca după acest val să urmeze și alte tulpini”

În condițiile în care se vorbește tot mai mult, în ultima perioadă, despre relaxarea restricțiilor și a sfârșitului pandemiei, experții în sănătate nu privesc cu ochi bun această situație. Ei subliniază importanța vaccinării, mai ales a dozei ”booster”.

“Ținând cont de dinamica subvariantei BA.2 din ultimele două săptămâni, cel puțin pe loturile analizate de noi, trebuie să ne raportăm cu precauție la finalul valului 5 al pandemiei și să avem în vedere și scenariul pesimist, în care am putea înregistra un al doilea vârf al acestui val, determinat de noua subtulpină. Dacă ritmul de răspândire a subvariantei BA.2 se menține la acest nivel, sunt șanse ca România să înregistreze o prelungire a valului 5.

Așadar, nu e momentul să lasăm în totalitate garda jos sau să ne relaxăm. Respectarea măsurilor de prevenție și vaccinarea cu schema completă, inclusiv doza booster, rămân în continuare esențiale pentru a ieși cât mai curând din acest val.

Pandemia nu s-a încheiat. Este foarte probabil ca după acest val să urmeze și alte tulpini. Vom trăi cu acest virus mult timp de acum înainte. Este nevoie să ne adaptăm și să rămânem în continuare prudenți”, a spus și Mihai Marcu, Președinte & CEO MedLife Group.

ADVERTISEMENT