Așadar, conform analizei Informat.ro, putem afla că cele mai interesante subiecte din ultima lună au fost inflația, controalele ANPC, dar și comunicările legate de ANAF și speculațiile despre modificările în domeniul fiscalității. Cel puțin asta arată ”arată datele procesate de platforma de media intelligence NewsVibe din surse online relevante”.
Au fost publicate nu mai puțin de 28.800 de articole și postări pe teme de economie, cu aproape 10.000 mai mult decât educație, dar mult mai puține comparativ cu teme de cancan (39.100). Economia a fost regină în online în special pe 30 iulie, moment în care s-a vorbit mult despre taxe și impozite, dar și pe 12 august, când s-a dezbătut inflația și indicele prețurilor de consum.
Grafic NewsVibe. Evoluția numărului de articole și postări pe teme de economie în surse online relevante, în ultima lună
”Dintre sursele care au produs cel mai mult conținut pe teme de economie, s-a remarcat website-ul Ziarul Financiar, nicio altă publicație nedepășind pragul de 1.000 de articole. Urmează în clasament platforma economică Profit.ro, precum și publicația generalistă stiripesurse.ro. Ierarhia primelor trei locuri este similară celei înregistrate în luna anterioară. Prima pagină de Facebook din top aparține tot ZR”, arată sursa citată.
Grafice NewsVibe. Topul surselor online relevante care au publicat cele mai multe articole și postări pe teme de economie, în ultima lună
”Impactul mediatic al raportului despre inflație poate fi observat și în urma analizării termenilor folosiți frecvent în ultima parte a intervalului analizat, unde numele instituției emitente – INS – ocupă un loc important”, mai transmite Informat.ro. Așadar, s-a discutat mult și despre perspectivele economiei din Germania, dar și despre preluarea de către Porsche a companiei Varta. Ministrul Marcel Boloș devine tot mai interesant pentru internauți, într-un mod interesant.
Grafic NewsVibe. Top entități menționate în știrile și postările pe teme de economie în surse online relevante în ultima lună
Printre cele mai utilizate emoji în perioada analizată, românii au folosit în special graficele, precum simboluri care sugerează articole despre piața imobiliară sau despre industria auto. Cât despre hashtags, s-a evidențiat accentul pus pe clasicul #anaf, ”reflectând diverse comunicări recente referitoare la această instituție”.
Grafic NewsVibe. Top emojis, respectiv hashtags incluse în postările pe teme de economie în surse online relevante în ultima lună
Sursele locale relevante din afara Capitalei care au scris despre economie s-au concentrat mai ales în județele Constanța și Cluj, dar și Iași sau Brașov. Așadar, constănțenii, clujenii, ieșenii și brașovenii sunt românii mereu interesați de subiectele economice. Desigur, alături de locuitorii din București.
Grafic NewsVibe. Surse locale care au scris pe subiecte de economie în surse online relevante în ultima lună.
Sinteza a fost realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza este bazată pe un model Machine Learning dezvoltat de echipa NewsVibe, care a fost antrenat pentru clasificarea conținutului extras din surse online relevante în funcție de tematica abordată. Datele prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Artificial Intelligence.