Care sunt condițiile în care clienții care au contract cu PPC, E.ON, ENGIE sau Hidroelectrica pot rămâne fără gaze și curent electric. Anunțul făcut de autorități pe care toți românii trebuie să-l afle.
În ultima vreme, indiferent dacă au contract cu PPC, E.ON, ENGIE sau Hidroelectrica românii s-au trezit cu facturi pe minus. Astfel, mulți au intrat la bănuieli și s-au temut ca nu cumva să aibă de suferit mai târziu.
Autoritățile, însă, au revenit cu explicații, dezvăluind că toți furnizorii de energie electrică emit astfel de facturi în această perioadă, ca rezultat al modificării unei legi de anul trecut.
În octombrie 2024, ANRE a emis un ordin în urma căruia toate facturile de energie electrică includ acum o nouă taxă, numită „contribuția CfD” (Contribuția pentru Contractele pentru Diferență), destinată susținerii instalării de noi capacități de producție a energiei electrice.
Taxa este foarte mică, de 0,0128 bani/kWh, cu un impact aproape insesizabil pentru consumatori. O lege adoptată în decembrie 2024 a decis ca această taxă să fie aplicată abia din aprilie 2025.
Prin urmare, facturile din octombrie-decembrie 2024, care aveau această taxă, au fost rectificate. „E o chestiune tehnică și românii nu trebuie să-și facă griji. Deci România are o schemă de contracte pentru diferență care susține investiții în parcuri solare, parcuri eoliene.
Noi am obținut 3 miliarde de euro din fondul pentru modernizare, bani care vor finanța integral această schemă, cu o mică excepție pe costurile de administrare ale OPCOM.
Pentru acele costuri, pe factura fiecăruia dintre noi, dar după ce proiectele efectiv intră în pâine, se va regăsi o linie, contribuție CFR, care va însemna câțiva bani pentru fiecare dintre noi acasă. Deci este un impact minim și acum practic s-a făcut o regularizare”, a declarat Sebastian Burduja pentru cei care au primit pe minus factura pentru energia electrică, conform digi24.ro.
Astfel, românii care au contract cu PPC, E.ON, ENGIE și Hidroelectrica și au primit factura electrică pe minus nu trebuie să se sperie, căci nu există riscul să rămână fără lumină sau gaze.
Totuși, de menționat este că toți clienții au anumite obligații ce, odată nerespectate, ar putea duce la rezilierea contractului. În primul rând, este esențial să achite toate facturile emise, chiar și cele de regularizare și penalizările primite în urma unor nerespectări ale prevederilor contractuale.
Pe de altă parte, orice modificare a informațiilor care au stat la baza semnării contractului trebuie comunicată companiei în termen de 30 de zile. Iar clienții nu pot refuza accesul operatorului de distribuție pentru citirea contoarelor și pentru intervenții legate de întreruperea, limitarea sau reluarea serviciului.
Toți cei care au contract cu PPC, E.ON, ENGIE și Hidroelectrica trebuie să se asigure că aparatele de măsurare, sigiliile metrologice și celelalte instalații primite de la furnizor rămân intacte.
În cazul în care apar probleme de funcționare, acestea se anunță imediat la numărul dat de operator pentru verificări și reparații. Totodată, consumatorii trebuie să aibă un contract cu un operator autorizat de ANRE pentru verificări tehnice la 2 ani și revizii la 10 ani, notează romaniatv.net.