Piața asigurărilor RCA din țară este cutremurată de un nou scandal. Cea mai mare companie din piață, cu peste două milioane de asigurați, este vizată de o plângere penală făcută de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).
În 2022, după falimentul City Insurance, Euroins România Asigurare Reasigurare SA a devenit societatea cu cele mai multe polițe de răspundere civilă auto (RCA).
În ultimul timp însă, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a sesizat grave nereguli și în activitatea acestei companii.
Potrivit informațiilor România Liberă, ASF a formulat o plângere penală la Parchetul General, în februarie 2022, în care a acuzat Euroins că ascunde dosare de daună.
Se pare că circa 13.000 de dosare de despăgubire ar fi fost respinse de companie. Pentru o practică similară, Euroins este vizată de o anchetă penală demarată în urmă cu doi ani.
Euroins avea la sfârșitul anului 2021 aproape 61.500 de dosare de daună, din care 5.600 nu erau raportate corect. Cele 5.600 de dosare de daune sunt de tipul RCA – asigurările auto.
Se pare că motivul pentru care compania ar fi ascuns aceste dosare de daune este tocmai absența unor garanții între 50 și 200 de milioane de lei, după o primă evaluare.
Dinspre compania vizată de acuzații vin asigurări că problemele au fost rezolvate. Reprezentanții Euroins susțin că dosarele cu probleme ar fi fost reverificate în 2022 și situația a fost remediată.
În ceea ce privește procesul în instanță al ASF, cei de la Euroins au declarat că nu au cunoștință de nicio procedură judiciară penală împotriva companiei.
”Nu am fost notificați de către Parchet sau de orice altă instituție din România cu privire la vreo procedură judiciară. Prin urmare, nu putem face niciun comentariu, în afara faptului că vom coopera pe deplin, așa cum facem de fiecare dată, și vom răspunde oricăror nevoi de clarificări”, au precizat reprezentanții companiei într-un comunicat trimis către Europa Liberă.
”Războiul” ASF – Euroins pare doar într-o nouă etapă. Asiguratorul a fost sancţionat cu amendă de 309.400 lei, în decembrie 2022, pentru întârzierea soluţionării cererilor de despăgubire şi a plăţilor datorate clienţilor.