News

Înrolarea în Spațiul Privat Virtual al Fiscului, obligatorie de la 1 martie 2022. Pentru ce persoane se aplică măsura

Conform prevederilor autorităților din domeniu, înrolarea în Spațiul Privat Virtual al Fiscului devine obligatorie de la 1 martie 2022.
25.08.2021 | 09:56
Inrolarea in Spatiul Privat Virtual al Fiscului obligatorie de la 1 martie 2022 Pentru ce persoane se aplica masura
ADVERTISEMENT

Ministerul Finanțelor a anunțat că înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Fiscului devine obligatorie de la 1 martie 2022.

Potrivit modificărilor din Codul de procedură fiscală, această digitalizare forțată impusă de stat se va aplica pentru oricine desfășoară o activitate economică.

ADVERTISEMENT

Tot din aceeași dată, instituțiile publice locale și centrale vor trebui să intre într-un sistem informatizat al Ministerului de Finanțe, pentru o mai bună comunicare și evitarea aglomerației la ghișee, a explicat noul ministru al Finanțelor, Dan Vîlceanu.

Autoritățile au decis: înrolarea în Spațiul Privat Virtual al Fiscului, obligatorie de la 1 martie 2022

Contribuabilii pentru care se adoptă obligativitatea înrolării în SPV sunt persoanele juridice, asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică, precum şi persoanele fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent într-una din formele prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările şi completările ulterioare.

ADVERTISEMENT

Spaţiul Privat Virtual facilitează relația de la distanță cu autoritatea fiscală și permite depunerea declarațiilor în format digital, cu un program 24/7.

Majoritatea contribuabililor care s-au înregistrat voluntar în ultimele luni au făcut-o întrucât aceste demers simplifică mult relația cu autoritatea fiscală.

ADVERTISEMENT

Spaţiul Privat Virtual (SPV) reprezintă un serviciu electronic gratuit, care este pus la dispoziţia contribuabililor în mod permanent, putând fi accesate următoarele:

  • informaţii cu privire la obligaţiile fiscale;
  • posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale şi alte documente;
  • informaţii cu privire la contribuţiile sociale.
ADVERTISEMENT

Prin intermediul SPV, comunicarea între contribuabili şi autorităţile fiscale s-ar efectua strict în mediul virtual, facilitând transmiterea de cereri/solicitări, prin acest canal de comunicare, atât din partea contribuabililor către autorităţile fiscale, cât şi în contrapartidă.

Obligativitatea autorităților are la bază faptul că opţionalitatea de a folosi SPV a fost materializată într-o rată foarte mică de utilizare în rândul contribuabililor, iar odată cu declanşarea situaţiei pandemice autorităţile fiscale au fost în postura de a lua măsuri pentru organizarea activităţii astfel încât să fie evitat contactul fizic între persoane.

Conform notei de fundamentare a proiectului, pe 9 aprilie 2021, erau înregistraţi în SPV doar 32% din contribuabilii persoane juridice şi doar 5,24% din contribuabilii persoanele fizice care au cod de identificare fiscală.

Noul ministru de Finanțe, detalii despre această modificare

Într-o conferință de presă susținută în această săptămână, noul ministru de Finanțe, Dan Vîlceanu, a dat detalii despre acest proces de înrolare în SPV.

”Dacă ai o activitate independentă, e îndeajuns să descarci declarația și s-o postezi în Spațiul Privat Virtual, vei plăti apoi decizia de impunere și vei plăti taxele conform deciziei de impunere fără să te mai prezinți la organul fiscal, să stai la coadă, să pierzi timpul cu deplasări și așa mai departe”, a spus oficialul Guvernului, potrivit Europa FM.

ADVERTISEMENT