Societatea de Transport București STB SA atrage atenția asupra unei postări înșelătoare de pe Facebook. Reprezentanții clarifică faptul că cele susținute în mesajul paginii fantomă, nu sunt adevărate.
STB anunță că postarea făcută pe contul „Card de transport în comun București” este în neconcordanță cu realitatea. Pagina respectivă promovează un anume „card Activ” care are o valabilitate de șase luni și costă doar 9,95 de lei. Această informație este una falsă.
„Mesaj fals promovat pe Facebook! Într-o postare, este promovat în mod fals un mesaj cu referire la serviciul de transport public din Bucureşti. În imaginea care însoţeşte postarea cu mesaj fals sunt utilizate elemente de identitate ale STB SA – respectiv autobuzul, cardul activ. Facem precizarea că aceste imagini sunt utilizate fraudulos, fără acceptul STB SA.
Mesajul promovează un nou „card Activ cu o perioadă de valabilitate de 6 luni şi fără restricţii la toate tipurile de transport. La doar 9,95 lei!”, se arată în comunicatul societăţii.
STB anunță faptul că nu există acest tip de card și a demarat procedura de raportare a acestui mesaj către Facebook și Poliția Română.
Mai mult, contul respectiv precizează faptul că oferta este valabilă pentru primele 500 de persoane, până la data de 10 august. Această formulare este în scopul de a determina utilizatorii să acceseze link-ul pus la dispoziție, link prin care ți se pot fura anumite date.
Un alt mesaj fals a fost identificat de STB în luna februarie. O altă pagină de Facebook promova un „card de călătorii” care putea fi utilizat pentru „călătorii gratuite” cu mijloacele de transport STB, dacă accesai linkul din descriere. Societatea a atenționat faptul că nu există un asemenea card.
Directoratul Național de Securitate Cibernetică recomandă fiecărui utilizator să se protejeze pe internet. Pericolele din mediul online sunt la tot pasul, iar specialiștii DNSC fac precizări în acest sens.
Este cunoscut faptul că datele personale nu trebuie distribuite, oferite în mediul online. Escrocii, încearcă să atragă cât mai mulți utilizatori cu oferte care mai de care mai tentante și cu mesaje ce pot determina o persoană să ofere datele personale.
În cazul în care ați căzut într-o asemenea capcană și ați constatat că a fost păcălit, DNSC vine cu recomandări. În primul rând, trebuie să luați legătura cu banca, daca v-a fost compromis contul bancar. Schimbați parolele conturilor și aplicați autentificarea în doi pași.
De asemenea, actualizați programul antivirus pentru a preveni orice nou virus informatic și pentru a vă proteja dispozitivele. Anunțați Poliția despre problemă, mai ales în situația în care v-au dispărut din cont sume de bani. Semnalați frauda către DNSC.
Păstrați orice posibilă dovadă a escrocheriei, de exemplu e-mailuri, facturi, chitanțe, copii ale reclamei, etc.