News

Instituțiile statului cheltuiesc sume uriașe pe servicii de publicitate. Cum se dau milioane de euro pe broșuri, flyere și materiale promoționale

Companii de stat, ministere, dar și Poliția Română investesc sume importante în servicii de promovare, comunicare și informare.
24.05.2023 | 15:33
Institutiile statului cheltuiesc sume uriase pe servicii de publicitate Cum se dau milioane de euro pe brosuri flyere si materiale promotionale
CNI, Hidroelectrica, Autoritatea Electorală Permanentă și Ministerul Dezvolării se numără printre instituțiile care au apelat la servicii de publicitate. Colaj: FANATIK, Sursa foto: Facebook CNI, AEP, Hidreolectrica, Ministerul Dezvoltării
ADVERTISEMENT

Instituțiile statului alocă bugete generoase pentru campanii de publicitate ce servesc diverselor proiecte pe care le derulează. Cel mai recent contract de acest fel a fost parafat de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) care a publicat un anunț de participare, pe 20 aprilie 2023, pentru participarea la o licitație în urma căreia se va atribui contactul „Servicii de informare și publicitate în vederea desfășurării unei campanii de informare și conștientizare a alegătorilor privind aspectele de integritate, etică, anti-corupție și anti-mită specifice proceselor electorale”.

Compania Națională de Investiții dă 335.000 de euro pentru servicii de promovare

Conforma datelor de pe platforma achizițiilor publice, consultate de FANATIK, valoarea contractului este de 2.100.840 lei (aproximativ 425.000 de euro). Proiectul are șase etape:  strategia campaniei de informare și conștientizare; creația și producția a două spoturi video; creația și producția a 4 spoturi audio; media plan care să conțină difuzare și promovare TV pe durata a 5 luni și difuzare și promovare radio pe durata a 5 luni.

ADVERTISEMENT

De asemenea, se vor mai face promovare în mediul online: creație, producție, afișare și promovare de bannere web animate și campanie de promovare în mediul online prin social media. AEP folosește acestă campanie înainte de anul 2024, când vor avea loc alegeri locale, parlamentare, europarlamentare și prezidențiale.

Pe 9 martie 2023, Ministerul Sănătății a publicat un anunț de participare în urma căruia se va atribui contractul, încadrat la servicii de publicitate, intitulat „Achiziția de servicii de organizare si derulare a campaniei de conștientizare asupra importanței vaccinării și imunizării, în cadrul proiectului”Dezvoltarea și introducerea de sisteme și standarde în Ministerul Sănătății ce optimizează procesele decizionale privind activitatea de vaccinare în România – ROVAC”.

ADVERTISEMENT

Valoarea contractului este de 6.244.510,35 lei (aproximativ 1.250.000 euro) și va avea o durată de 6 luni.  Pe 3 martie 2023, Compania Națională de Investiții a parafat un contract de 1.650.000 lei (aproximativ 335.000 euro), cu o durată de un an, intitulat „Achiziţie servicii de promovare”. Principalele obiective ale campaniei sunt informarea eficientă despre activitatea CNI și creşterea încrederii beneficiarilor și utilizatorilor finali în instituția CNI.

Hidroelectrica dă peste 1,6 milioane de euro pentru servicii de informare și publicitate

De asemenea, alte obiective ale campaniei de publicitate a CNI sunt creșterea numărului de vizitatori pe site-ul www.cni.ro pe perioada campaniei de promovare cu minimum 20% și creșterea cu minimum 30% a numărului de urmăritori constanți pe conturile de social media Facebook şi LinkedIn, după cum se arată în caietul de sarcini.

ADVERTISEMENT

Pe 13 noiembrie 2022, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a publicat un anunț de participare pentru atribuirea contractului „Achiziționarea serviciilor pentru difuzarea materialelor realizate pentru campania de promovare a Programului Operațional Regional 2014-2020”. Valoarea contractului este de 13.635.110 lei (aproximativ 2.775.000 euro). Se vor face campanii la TV, radio, indoor, outdoor și online.

Pe 21 septembrie 2022, compania Hidroelectrica a semnat un contract în valoare de 8.242.500 lei (aproximativ 1.675.000 euro), cu o durată de trei ani, pentru „Achiziția de servicii de informare și publicitate”. Se vor realiza spoturi tv și radio, materiale promoționale ca flyere și broșuri, dar și conferințe de presă în care să se facă reclamă activității companiei de stat, se arată în caietul de sarcini consultat de FANATIK.

ADVERTISEMENT

Ministerul Mediului va cheltui 1,6 milioane euro pentru servicii de comunicare

Pe 23 august 2022, Ministerul mediului, apelor și pădurilor a parafat un contract în valoare de 7.897.815,1 lei (aproximativ 1,6 milioane euro), cu o durată de un an, pentru „Servicii de comunicare integrată și implementare a proiectului “Campanie națională privind colectarea separată a deșeurilor – educarea și conștientizarea publicului”.

Și Inspectoratul General al Poliției Române a apelat la servicii de publicitate. Pe 12 ianuarie 2023, IGPR a semnat un contract în valoare de 2.275.000 lei (aproximativ 460.000 euro), cu o durată de 130 zile, numit „Organizarea unei campanii naționale de educație rutieră, în cadrul proiectului Educație rutieră-Modelarea factorului uman prin responsabilizarea participanților la trafic pentru creșterea gradului de siguranță rutieră”.

Se vor face materiale tipărite, campanii la tv, radio, online și presă scrisă, obiecte promoționale, campanie afișaj. Pe 14 septembrie 2022, IGPR parafase un alt contract, în valoare de 2.000.000 lei (aproximativ 400.000 euro), cu o durată de 120 de zile, obiectul acestuia fiind același, organizarea unei campanii naționale de educație rutieră, în cadrul proiectului ”Educație rutieră – Modelarea factorului uman prin responsabilizarea participanților la trafic pentru creșterea gradului de siguranță rutieră”.

ADVERTISEMENT