Autoritatea Electorală Permanentă a anunțat care este numărul alegătorilor români din străinătate care doresc să voteze prin corespondență la prezidențiale sau legislative.
Alegătorii români cu domiciliul sau reşedinţa în afara ţării se pot înregistra online pe portalul web www.votstrainatate.ro, indiferent dacă doresc să voteze la alegerile prezidenţiale sau parlamentare din acest an prin corespondenţă sau la o secţie de votare din străinătate mai aproape de domiciliu sau reşedinţă, a informat AEP.
„Menţionăm că, pentru alegerea Preşedintelui României din acest an, până la data de 2 august a.c, ora 10:00, 1.205 alegători au depus cereri pentru a vota la secţie şi 2.038 de alegători s-au înregistrat pentru a vota prin corespondenţă.
De asemenea, pentru alegerea Senatului şi Camerei Deputaţilor, 1.397 de cetăţeni au depus cereri pentru a vota la secţie şi 1.923 cetăţeni s-au înregistrat pentru a vota prin corespondenţă.
Alegătorii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate care doresc să îşi exercite dreptul de vot prin corespondenţă, trebuie să se înregistreze ca alegători prin corespondenţă, pentru fiecare tip de alegere”, transmite Autoritatea Electorală Permanentă (AEP).
Termenul de înregistrare ca alegător prin corespondență expiră cu 45 de zile înainte de data votării, se mai precizează în comunicatul AEP.
„În acest sens, alegătorii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate trebuie să completeze un formular online, în care să menţioneze numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de domiciliu sau reşedinţă, adresa de e-mail, precum şi opţiunea de transmitere în ţară sau la reprezentanţa diplomatică a votului exprimat prin corespondenţă.
La acest formular, alegătorul trebuie să anexeze copia scanată sau fotografia actului de identitate şi a documentului care dovedeşte dreptul de şedere, eliberat de autorităţile străine.
Pe de altă parte, alegătorii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate care doresc să îşi exercite dreptul de vot la secţia de votare, se pot înregistra în Registrul electoral ca alegător în străinătate, pentru fiecare tip de alegere, până la data expirării a cel mult 15 zile de la data începerii perioadei electorale.
Alegătorul român va completa un formular online, în care va înscrie numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de e-mail, localitatea şi statul unde optează să voteze, la care anexează copia scanată sau fotografia actului de identitate.
Menţionăm că o secţie de votare poate fi înfiinţată la cererea a minimum 100 de cetăţeni din aceeaşi localitate sau dintr-un grup de localităţi”, se mai menţionează în comunicat.
Înregistrarea pe portal trebuie confirmată de alegător prin accesarea unui link cuprins în emailul de verificare transmis de AEP.
„După finalizarea procedurii de înregistrare pe portal, alegătorul va primi un e-mail de verificare care conţine un link valabil pentru 24 de ore, ce trebuie să fie accesat pentru confirmarea cererii, în caz contrar nerealizându-se validarea înregistrării.
Soluţionarea cererii alegătorului din străinătate pentru votul la secţia de votare se face de către AEP, în termen de 10 zile lucrătoare de la confirmarea, de către acesta, a e-mailului de verificare.
Soluţionarea cererii alegătorului din străinătate pentru votul prin corespondenţă se face de către AEP, în termen de cinci zile de la confirmarea, de către acesta, a e-mailului de verificare”, mai precizează Autoritatea Electorală Permanentă.