Fotbal intern

Interviu Ante Puljic: îl critică pe Nistor: ”Niciodată n-aş fi plecat la Craiova! Pe mine FCSB m-a vrut de trei ori!”. Explică unde greșește Negoiță. EXCLUSIV

18.01.2020 | 11:28
Interviu Ante Puljic il critica pe Nistor Niciodata nas fi plecat la Craiova Pe mine FCSB ma vrut de trei ori Explica unde greseste Negoita EXCLUSIV

Noul căpitan al lui Dinamo, Ante Puljic, care a sosit în această toamnă după îndelungi negocieri cu șefii dinamoviști, a acordat un interviu eveniment pentru FANATIK unde explică unde a greșit Negoiță, de ce echipa a ajuns în această situație, dar și îl critică pe Nistor, în locul căruia nu ar fi mers niciodată la Craiova. Puljic explică de ce ar fi bine pentru Dinamo ca echipa să fie preluată de arabi și recunoaște că FCSB l-a vrut de trei ori și el a refuzat deoarece respectă clubul unde s-a făcut cunoscut și iubit în România.

Interviu Ante Puljic. Declaraţii inedite despre Dan Nistor şi despre funcţia de căpitan la Dinamo

-Cum e perioada asta pentru tine?

Este bună, am revenit la muncă. E bine să fim aici, pentru mine e important să mă antrenez bine, pentru că în vară am pierdut pregătirea. Eu am un pic de ghinion, am primit o lovitură în genunchi înainte să plec, la Săftica, dar apoi mi-am revenit și am început să mă pregătesc bine. La meciul de astăzi o să fiu complet vindecat. Sunt sănătos, nu am alte accidentări.

-E diferență între condițiile din Săftica și de aici?

Condițiile de aici sunt bune, cel mai important e să fie gazonul bun. Aici este, e și normal, e bine pentru mine, în special. Îmi place că nu este teren sintetic, ca la Săftica. Acolo, dimineața era frig și o parte de teren era înghețat și ne antrenam pe sintetic.

-Care e relația ta cu Dusan Uhrin?

Avem o relație foarte bună, vorbim mult despre multe lucruri. Este bine. Este un antrenor foarte bun, ne pregătește mult tactic. Ne cere să nu facem greșeli tactice pe teren. Pentru el, e cel mai important lucru. Acum ne pregătim, jucăm amicale, vede jucătorii. Ește ușor să facă apoi echipa.

”Miracolele se întâmplă uneori și eu cred în ele. Au fost prea multe turbulențe”

-Ce s-a întâmplat la Dinamo în acest sezon?

Am avut prea multe turbulențe. De la începutul sezonului… Nu am fost aici, dar adevărul este că startul de sezon ne-a dăunat. Problema a fost că am pierdut multe puncte atunci. Am început să ne revenim, să prindem alte echipe din urmă, am jucat bine, dar problema e că ajungi acolo, pierzi un meci și cazi două locuri. Asta a fost problema. Fiecare eșec a fost un pas înapoi. A fost dificil, dar am ajuns aproape de play-off și pentru mine este trist că șansele noastre nu sunt mari. Încă mai credem. Trebuie să credem, miracole se întâmplă uneori. Cred în miracole. Dacă nu cred, nu intru pe teren. Trebuie să avem ceva care să ne motiveze.

-Cupa României?

Este ultima șansă pentru noi la un trofeu, să mergem în cupele europene. Vom vedea, trebuie să mergem pas cu pas.

-Crezi că echipa are forța să ia Cupa?

Toate meciurile de Cupă sunt grele. În primele tururi, echipele au folosit jucători tineri, care nu erau de obicei în primul 11 și multe echipe bune au ieșit din Cupă. Au rămas însă formații bune. Dacă avem noroc la tragerea la sorți, putem ajunge în finală. Nu știm cu cine vom juca, dar va trebui să jucăm bine. Cu puțin noroc și cu o prestație bună, putem ajunge în finală. Acolo totul este posibil.

”Va fi o mare onoare pentru mine să fiu căpitan. Dinamo e singurul club la care o să joc în România, deși am avut două-trei oferte de la FCSB”

-Se spune că vei fi căpitan. Ce crezi?

Am auzit și eu asta. Am auzit și ce a zis antrenorul, dar nu știu exact. Vom vedea. Dacă voi fi căpitan, va fi o mare onoare pentru mine și va fi o plăcere. Dinamo este un club mare, cred eu. Am venit aici, avem niște dificultăți, sper să prindem play-off-ul, pentru că Dinamo merită asta.

-Ce înseamnă Dinamo pentru tine?

Înseamnă mult, pentru că mulți vorbesc despre alți jucători care au fost pe aici și care au mers la FCSB, la rivali. Și eu am avut 2-3 oferte de la FCSB, oamenii de acolo au vorbit cu mine. Și alte cluburi din România m-au dorit, dar nu am vrut să merg. Am refuzat alte oferte, pentru că Dinamo înseamnă mult pentru mine. Acest club este unicul la care o să joc în România. Am spus asta și e adevărat. Lumea mă iubește, mă respectă, vede că dau totul pe teren. Dacă sunt apreciat, de ce să plec?

-Ce crezi despre fanii lui Dinamo? Nu mai sunt așa mulți la meciuri.

E adevărat, sunt dezamăgiți, și ei o vor pe Dinamo în top. Și noi vrem asta. La unele meciuri nu am pierdut din cauza noastră. Și arbitrii au făcut multe greșeli împotriva noastră. Fără aceste greșeli, poate eram mai aproape de play-off. Trebuie să vină mai multă lume la stadion. Înțeleg că jucăm împotriva unor echipe mai mici, atunci vin puțini. Când evoluăm împotriva unor echipe mai mari, vin mai mulți. Dar tot vreau să vină mai mulți. Suporterii adevărați vin la meciuri. Avem nevoie de ajutorul lor. Când pierzi, ai nevoie de suport. Trebuie să ne susțină. Dacă încep să fie împotriva noastră, problemele o să fie și mai mari.

-Crezi că și lipsa fanilor a dus la rezultatele acestea?

E normal ca suporterii să se plângă. Este un club mare, trebuie să avem rezultate, este presiune. Poți să vorbești, dar hai și la teren, să sprijini echipa. Unii chiar merg la Botoșani, Iași, 7-8-10 ore. Clar ne respectă. Dar avem nevoie de și mai mulți fani la stadion. Împreună vom fi mai buni. Vom avea rezultate, ei vor fi mulțumiți, noi la fel.

-Ce spui de transferul lui Nistor la Craiova?

Nistor a fost un jucător crucial, cel mai bun jucător al nostru în prima parte a sezonului. Când cei mai buni jucători pleacă de la echipă, echipa slăbește. L-am pierdut, am pierdut calitățile lui, dar acesta este fotbalul. Trebuie să ne concentrăm pe noi, pe Dinamo. Avem perioada de pregătire, încă 20 de zile pentru a lucra bine, pentru a ne pregăti cum trebuie, pentru a construi echipa, pentru a evita greșelile făcute înainte. Asta e important.

”În locul lui Nistor nu aș fi mers niciodată la Craiova, la o rivală a lui Dinamo. Cu siguranță, aș fi refuzat!”

-Cine va fi următorul Nistor în echipă?

Îl avem pe Fabbrini. El nu este chiar un număr 10, dar e similar. El este cel mai bun pentru a-l înlocui pe Nistor. Fabbrini este foarte bun, a avut însă un pic de ghinion. A fost accidentat, nu a jucat mult, dar acum a revenit, e bine pentru el. Se poate pregăti bine pentru restul sezonului.

-Ce ai fi făcut dacă ai fi avut oferta lui Nistor?

Cu siguranță, aș fi refuzat! Nu pot vorbi în locul lui, dar dacă aș fi avut altă ofertă, poate aș fi mers, dar nu la Craiova! Tot respectul pentru Craiova, pentru că sunt rivali, dar eu așa sunt.

-Ce crezi despre problemele cu banii? Au afectat echipa, pe tine?

Am avut aceste probleme tot sezonul. Am luptat, am avut rezultate. Am avut probleme cu banii, dar nu este ușor când clubul nu plătește 2-3 luni, nu e ușor pentru jucătorii care nu au mulți bani. Dacă nu primești bani o lună, două, ai probleme. Afectează și atmosfera de la echipă. Văd că oamenii de la club încearcă să rezolve problemele. Au plătit deja un salariu și vor plăti în curând și restul de bani. Sper că vor face asta, pentru că e foarte important pentru atmosfera de la echipă. Avem o perioadă mai dificilă, avem 4 meciuri în care trebuie să credem, mai avem și Cupa, unde vrem să mergem până în finală.

-Ai vorbit cu jucătorii mai tineri, să încerci să-i motivezi la joc, nu la bani?

Da, am vorbit, toți vorbim mult între noi. Nu este ușor, pentru că știu cum e. Am fost și eu tânăr, am jucat în cluburi care nu plăteau la timp, nu am avut bani. Este un pic de presiune. Începi să gândești negativ, te afectează, nu mai dai randament pe teren. Când intri pe teren, trebuie să uiți de tot, să dai tot ce ai mai bun. Chiar și dacă banii nu vin, trebuie să joci bine. Dacă joci bine, poate prinzi un transfer. Dacă nu ai mai și nici nu joci bine, problemele se dublează.

-Ce se întâmplă cu Dinamo? Este o ofertă oficială de la niște șeici din Emirate, care vor să cumpere clubul…

Este bine dacă cineva vrea să vină. Dacă cineva e corect și vrea să cumpere clubul și să investească, să facă lucruri bune, e bine pentru toată lumea, pentru club, pentru fani. O să vedem și despre oferta asta, pentru că în perioada de când sunt aici, au fost multe povești, că vine unul, că vine altul, dar nu s-a întâmplat nimic. Vedem ce se va întâmpla. Dinamo este un club mare, toată lumea știe. Toți jucătorii știu asta, vorbesc despre Dinamo ca despre un club mare. Dinamo trebuie să arate asta. În acest sezon s-a investit, se vede asta, au fost aduși jucători, s-au dat salarii bune. Dar începutul a fost prost. Apoi am revenit, dar problema este că toți de la Dinamo vor ca echipa să meargă în play-off. Acolo joci meciuri bune, poți vinde jucători, evoluezi împotriva unor echipe bune. Nu trebuie doar să vinzi jucători. Nu e suficient doar să ai jucători tineri în echipă, trebuie să și vină bani la echipă. Nu doar să vindem un jucător pentru o sumă, dar nu e de ajuns. Dinamo e un club mare. Nu e ca și cum cineva ar cumpăra un jucător de la Voluntari. Nu poți vinde pe 100-200.000 de euro. Ce faci cu banii ăștia? Trebuie să împingi lucrurile un pic.

-Așa ai avea bani?

În Croația e la fel. Dinamo Zagreb e un club mare, dar și ei au avut probleme. Dacă ar fi venit cineva și ar fi zis Îl vrem pe Puljic, dăm 100.000 de euro, ar fi zis “Nu! Nu-l dăm pe banii ăștia. Dacă știi că cineva e bun, nu-l dai ușor, pe bani puțini. Dacă pleacă, să plece pe bani frumoși pentru club”.

”La Nistor a fost altceva, a fost un conflict și el și-a dorit să plece. Clubul s-a mulțumit că a luat ceva pe el”

-Dacă ai fi fost Negoiță, cu cât l-ai fi vândut pe Nistor?

Cu Nistor e altceva. Nistor are 31 de ani. Nu e bătrân, dar situația e diferită. Vorbeam de jucători de 20-25 de ani, tineri. 200.000 de euro pentru Nistor nu sunt bani mulți, dar a fost conflictul cu Nistor, el a vrut să plece, pentru club a fost bine să ia ceva pe el. E o situație diferită. Dar dacă aș avea jucători buni, nu i-aș da ușor. Dacă ar oferi cineva bani mulți, aș zice OK.

-Poate de aia nu are echipa bani…

Trebuie să împingi limitele, ca și club, ca jucător. Să zicem că azi vinzi un jucător cu 500.000 de euro. Trebuie să ajungi la 1-2-3-5, poate 10 milioane. Dacă te uiți la 10 milioane pentru un jucător de la Dinamo, e imposibil. Dar unele echipe din România pot vinde pe bani buni, cum ar fi Craiova, FCSB. Ce e diferit? Poate investesc mai mult, dar și Dinamo e un club mare. Dinamo trebuie să fie sus la anul, în play-off. Trebuie să fim an de an acolo, în play-off, în lupta pentru campionat, să fim campioni. Doar așa putem crește.

Șeicii, dacă sunt interesați, fac orice pentru a cumpăra!”

-Ai jucat în zona arabă. Crezi că sunt oameni serioși? Dacă vor veni…

Dacă sunt interesați de ceva, îți arată. Șeicii din acele zone, dacă vor ceva, fac orice pentru a cumpăra. Cred că dacă este o ofertă oficială din Emirate, este ceva serios. Dar vom vedea ce se va întâmpla.

-Negoiță a vorbit cu voi în ultimele luni?

Nu, nu a vorbit, nu a venit la noi. Știm doar ce ne-a spus antrenorul. De multe ori, discuțiile între ei sunt despre partea financiară, care trebuie rezolvată.

-Ce ți-a lipsit cât timp ai fost plecat din România?

Mi-a lipsit România, Bucureștiul, care este un oraș frumos. Este o cultură similară cu cea din care vin eu. În zona arabă nu poți face multe lucruri din ce faci aici. Bucureștiul e un oraș frumos, un oraș pentru familie, pentru copii. Îmi place mult să fiu aici.

-Ai un mesaj pentru fanii lui Dinamo?

Vreau ca ei să vină mai mulți la stadion, nu doar fanii înflăcărați, ci și cei obișnuiți. Trebuie să arate că o iubesc pe Dinamo și în această perioadă. Sper să luăm Cupa și să le-o dedicăm.

• 32 de ani are Ante Puljic