Interviu cu pilotul-șef TAROM, după incidentul de pe Aeroportul Otopeni: „Aeronava va fi repusă în serviciu vineri”. EXCLUSIV

EXCLUSIV FANATIK
Eduard Popa   
in Hot News
10/07/2019, 19:07
Interviu cu pilotul-șef TAROM, după incidentul de pe Aeroportul Otopeni: „Aeronava va fi repusă în serviciu vineri”. EXCLUSIV GALERIE FOTO EXCLUSIV FANATIK
Sursa foto: Facebook Boarding Pass

Emoții mari pentru 22 de pasageri ai rutei TAROM Satu Mare – București de marți seara. Asta după ce o navă a companiei a întâmpinat probleme mari la aterizare pe Aeroportul „Henri Coandă” din Otopeni. Anvelopele aeronavei s-au distrus în momentul aterizării, iar avionul a scos fum din cauza roților care s-au învârtit pe suprafața de rulare. Pozele cu aterizarea forțată a aeronavei au făcut înconjurul internetului, iar printre speculații s-au numărat faptul că anvelopele ar fi explodat din cauza problemelor cu care se confruntă TAROM. De asemenea, o altă ipoteză a fost data de faptul că că pista și căile de rulare sunt într-o stare destul de degradare destul de mare, fapt ce le dă bătăi de cap piloților care aterizează pe cel mai mare aeroport din România. FANATIK a luat un scurt interviu pilotului-șef al TAROM, domnul Alfred Ghergan, cel care a venit cu mai multe explicații cu privire la ce s-a petrecut marți seara.

Interviu cu pilotul-șef TAROM, după problemele de pe Aeroportul Otopeni: „Nu a fost o problemă tehnică”

Care sunt cauzele pentru care s-a produs evenimentul de marți seara de pe Aeroportul Otopeni?

– Cauzele încă nu le avem. Este o anchetă în desfășurare, atât în cadrul companiei cât și în cadrul AIAS. Noi analizăm și zborurile normale, nu doar cele în care au loc incidente. În momentul de față avem declarația echipajului, ce ne-au relatat și am descărcat și parametrii zborului care așteaptă să fie analizat. Sperăm să aflăm care a fost cauza, să nu se mai întâmple. În momentul de față, pot să vă spun că acest eveniment care a fost catalogat drept un <> sperăm să fie recatalogat drept un <> pentru că practic s-au distrus doar pneurile aeronavei și nimic mai mult. Aeronava a fost tractată de acolo, i-au fost schimbat anvelopele și din ultimele informații, vineri va fi repusă în serviciu.

Pilotul-șef al TAROM, Alfred Ghergan, despre incidentul de pe Aeroportul Otopeni
Pilotul-șef al TAROM, Alfred Ghergan, despre incidentul de pe Aeroportul Otopeni

A fost o defecțiune la trenul de rulare sau la anvelope?

– Respectau standardul. Nici nu se pune problema. Nu este o problemă tehnică, totul este reglementat. Am auzit tot felul de scenarii, că se schimbă cauciucurile cu altele mai vechi… nu există așa ceva. Ele se schimbă când nu mai respectă standardul, când nu trec de control și se schimbă cu unele noi. Deci nu se pune problema asta, că nu au fost aeronavele întreținute. Ele sunt întreținute conform cu programul tehnic.

Ceva s-a întâmplat înainte de aterizare sau în momentul aterizării. A fost o cedare de material, care se poate întâmpla în multe locuri. Din resturile cauciurilor, a fost unul singur afectat iar celelalte au suferit din cauza acestuia. Ele cum arată spectaculos în fotografii sunt urmările abrazării, după ce avionul a aterizat. Cert e că echipajul nu a primit nicio informație, aterizarea nu a fost nici dură, nici derapată. Acum așteptăm datele tehnice.

Pilotul-șef TAROM dă asigurări că piloții sunt pregătiți pentru astfel de scenarii

Este vreo problemă cu pista de pe Aeroportul Otopeni?

– Eu am aterizat imediat după aceea pe aceeași pistă și nu am observat nimic. Ea a fost însă inspectată mult mai temeinic de către profesioniști. Deci nu se pune problema, dacă a fost dată în exploatare. Acum este adevărat, există piste cu calități diferite în lume, mai bune, mai rele, imediat după întreținere. Dar nu este cazul. Dacă pista este deschisă exploatării este una care nu pune în pericol. Într-adevăr, se renovează în permanență și pista și căile de rulare. Dar dacă se operează acolo, poate fi folosită. Dacă o comparăm cu o pistă de calitate mai bună, putem zice că a fost de vină, dar nu pista, nici echipajul, nici căile de rulare nu pot fi găsite vinovate acum.

Echipajul a fost anunțat din turn că a ieșit fum la aterizare, s-a oprit și au cerut inspecție vizuală din exterior. După ce s-au asigurat că nu există niciun pericol, au debarcat pasagerii în mod normal. Avionul a rămas acolo. Au venit cei de la Autoritatea de Investigare pentru că s-a declarat că a avut loc o explozie și s-au autosesizată, dar încadrarea va fi reconsiderată. Din ce au văzut tehnicienii, și ei se pricep cel mai bine, cam asta a fost concluzia: unul dintre cauciucuri s-a dezumflat și acest lucru a dus la derapaj și la deteriorarea celorlalte.

Cum se pot preveni astfel de incidente?

– Întâi trebuie să aflăm ce s-a întâmplat. Piloții sunt oricum pregătiți. Ăsta este cel mai mărunt lucru pe care îl facem și pentru care ne antrenăm periodic. Faptul că astfel de incidente sunt atât de rare pare puțin ieșit în comun, dar nu are nicio legătură. Se poate întâmpla la orice aterizare sau decolare. Nava poate rula chiar și cu două pneuri dezumflate și se întâmplă incidente. Din fericire sunt foarte rare la noi și pare puțin senzațional. Sunt mai multe cauze pentru care s-a întâmplat acest incident, raportul va arăta foarte clar care va fi cauza. Dar nu putem să ne antepronunțăm.

Pilotul-șef al TAROM, Alfred Ghergan, despre incidentul de pe Aeroportul Otopeni
Una dintre roțile aeronavei TAROM, implicată în incidentul de marți de pe Aeroportul Otopeni *foto: Boarding Pass

TAROM se află în centrul atenției după ce un control al DIICOT a arătat faptul că de-a lungul timpului au fost furate mai multe piese de avioane. Ministrul Transporturilor a anunțat că în cadrul companiei aeriene vor avea loc „restructurări masive”.

Reamintim și faptul că un control a avut loc la Aeroportul Otopeni, care a arătat faptul că în perioada 2013-2015 nu a fost realizată nicio investiție în infrastructura aeroportului, chiar dacă în această perioadă au fost prevăzute sume extrem de importante, care au atins chiar și 268 de milioane de lei. De asemenea, potrivit aceluiași document, în perioada 2016 – august 2017 Compania Națională Aeroporturi București SA (CNAB) a realizat doar un procent de 0,03%, respectiv 0,16% din investițiile în infrastructura aeroportuară.

Îți place NOUL FANATIK.RO? Citește AICI ȘTIREA MOMENTULUI!
Închide ×

FANATIK.RO utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a FANATIK.RO cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.

Am înțeles