News

Marile companii auto avertizează: 500.000 de locuri de muncă vor dispărea dacă se interzic maşinile non-electrice

Marile companii auto trag un semnal de alarmă. Planul UE de interzicere a maşinile non-electrice va duce la dispariţia a 500.000 de locuri de muncă la nivel european.
07.12.2021 | 15:08
Marile companii auto avertizeaza 500000 de locuri de munca vor disparea daca se interzic masinile nonelectrice
ADVERTISEMENT

Odată cu interzicerea mașinilor pe bază de motoare pe combustie, jumătate de milion de job-uri ar dispărea din UE, până în anul anul 2040. Statistica îngrijorătoare este menționată într-un studiu al Asociației Europene a Furnizorilor de Automobile (CLEPA).

Studiul a fost realizat mai exact, de compania PwC și s-a aflat că peste două treimi din locurile de muncă ale mașinilor cu motoare pe combustie ar putea dispărea în intervalul 2030-2035.

ADVERTISEMENT

Din 2040 s-ar putea produce un șomaj în masă în domeniul auto

Drept urmare, se va produce un șomaj în masă din cauza ”impactului social și economic”. Chiar dacă unele locuri de muncă vor dispărea, altele 226.000 vor apărea, dar în domeniul pieselor electrice.

Studiul mai arată că industria auto este, la nivel european, responsabilă pentru peste 5% din angajări în 13 state membre ale Uniunii Europene. Un procent ce depășește 60% reprezintă salariați angajați de către furnizorii de automobile.

ADVERTISEMENT

De altfel, în timp ce producătorii de autovehicule vor avea o capacitate mai mare de a cesiona sau de a prelua activități pentru a compensa o pierdere de activitate, furnizorii de automobile pot reacționa cu mult mai puțină agilitate, deoarece sunt legați de contracte pe termen lung cu producătorii de vehicule.

Pe lângă liderii mondiali și bine capitalizați din industrie, sectorul este format și din sute de companii specializate și IMM-uri cu acces mai mic la capital pentru a investi în transformarea afacerilor.

ADVERTISEMENT

”În timp ce electrificarea pune în pericol angajarea în sistemul de propulsie, pe de o parte, alte abilități ale forței de muncă în domenii precum software-ul sau infrastructura vor fi necesare în viitor.

Viitoarea valoare adăugată și crearea de locuri de muncă în tehnologiile de propulsie depind de producția locală de baterii în Europa.”, a explicat Henning Renner, partener PwC Strategy& Germany.

ADVERTISEMENT

Secretar general CLEPA: ”Nevoile societății sunt mult prea diverse pentru o abordare universală”

Reprezentanții CLEPA spun că inovațiile furnizorilor de automobile, din ultima vreme, au dus la accesibilitatea autovehiculelor electrice.

”Studiul evidențiază riscurile unei abordări exclusiv EV pentru mijloacele de trai a sute de mii de oameni care lucrează din greu pentru a oferi soluții tehnologice pentru mobilitatea durabilă.

Deoarece furnizorii de automobile sunt responsabili pentru cea mai mare parte a locurilor de muncă din industria de automobile, este esențial să punem locuri de muncă cu furnizorii de automobile în prim-plan atunci când gestionăm impactul social și economic al transformării.

Inovațiile furnizorilor de automobile au făcut ca mobilitatea electrică să fie din ce în ce mai accesibilă pentru consumatori și un instrument esențial pentru îndeplinirea obiectivelor de reducere a emisiilor. Dar nevoile societății sunt mult prea diverse pentru o abordare universală.

Un cadru de reglementare care este deschis tuturor soluțiilor disponibile, cum ar fi utilizarea tehnologiilor hibride, hidrogenul verde și combustibilii durabili din surse regenerabile, va permite inovarea pe măsură ce redefinim mobilitatea în următoarele decenii.”, a explicat și Sigrid de Vries, secretar general CLEPA.

Comisia Europeană vrea ca din 2040 să se interzică vânzarea vehiculelor alimentate cu combustibili pentru a reduce 100% emisiile de CO2 produse de autoturismele existente.

ADVERTISEMENT