Clădirile și peroanele datează din anii ’80, iar gara din Neptun în mod special era într-o stare avansată de degradare. Conform Știrile PRO TV, clădirile deteriorate de ani buni au fost abandonate și nu există panouri de informare. Ar fi câteva scaune prezente, însă acestea sunt rupte și nu pot fi folosite.
Prin aceste gări trec anual 250.000 de turiști și localnici. În această perioadă, în special în minivacanța de 1 Mai, trenul va opri în câmp în aceste stațiuni. Un sacrificiu pe care trebuie să-l facă turiștii care în câțiva ani se vor bucura de condiții moderne de călătorie în Neptun sau Costinești.
În Costinești călătoresc anual 500.000 de turiști, iar noile gări vor avea aici aparate de achiziție a biletelor, săli de așteptare, peroane refăcute și spații pentru fitness. În Neptun, casă de bilete funcționa un garaj improvizat, iar peronul era făcut din traverse de cale ferată.
”Este chiar dezastru! Fiind stațiunile de pe la mare, mă gândeam cât de cât gările să fie mai aranjate. De cel puțin 20 de ani nu s-a lucrat la gările astea”, se plânge un turist în momentul în care ajunge în Neptun.
”Când să ne dăm jos din tren a fost foarte greu, sunt foarte înalte scările și peronul”, remarcă un alt trecător. Din fericire, la anul în timp de vară turiștii vor fi întâmpinați de o gară modernă, demnă de turismul anului 2026.
Lucrările au început timid, iar primarul din Costinești, Dumitru Jeanu, spune că reconstrucția trebuie făcută cât mai rapid. ”Cred că peste 90% dintre tineri vin cu trenul și mi se pare că este normal ca în 2025 să-i primim cu o gară modernă”, explică edilul. Rușinat, recunoaște că toaletele sunt într-o stare groaznică și nu recomandă nimănui să le ”viziteze”.
Pe traseul turistic din zonă intră și gara Tuzla, unde există o plajă amenajată. Din păcate, aici nu există niciun plan de renovare, pentru că doar Neptun și Costinești vor beneficia de refacere de la zero. Autoritățile locale sunt optimiste și spun că aceste gări vor fi funcționale începând cu sezonul estival 2026.