Investiția gigant care se pregătește în România și ar putea face din țara noastră “cea mai mare poartă de intrare în Europa”. Arabia Saudită, una dintre cele mai bogate țări, va fi implicată în acest proces.
Portul Constanța joacă un rol important în această direcție. Asta pentru că rutele de transport din Europa vor fi schimbate, având în vedere contextul geopolitic actual și conflictele militare din ultima perioadă.
Schimbarea rutelor de transport din Europa va face ca Marea Neagră, respectiv Portul Constanța, să devină „Poarta Europei”, așa cum a precizat comisarul european pe Transporturi, Adina Vălean. Vorbim de o investiție strategică, rutele urmând să fie schimbate din cauza rebelilor Houthi.
Drept urmare, Arabia Saudită va investi în sectorul serviciilor logistice de transport din România. În luna iulie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și omologul său, Saleh Al Jasser, au semnat un memorandum de Înțelegere pentru cooperarea în domeniul serviciilor logistice.
„Documentul va contribui la dezvoltarea transportului intermodal în România. În cadrul întâlnirii de astăzi am mai discutat despre implementarea în România a celor mai noi metode de furnizare și operare a serviciilor logistice.
Am pus accent pe schimbul de experiență dar și pe găsirea unor soluții pentru armonizarea politicilor și reglementărilor în domeniul serviciilor logistice”, a transmis, la momentul respectiv, ministrul Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii a adăugat că prin semnarea acestui document, România dovedește că este un partener economic de încredere pentru investitori. Modificarea rutelor de transport a fost luată în calcul din cauza atacurilor puse la cale de rebelii Houthi.
Astfel, România va face conexiunea între Europa și Asia Centrală, fiind luată hotărârea de se investi un miliard de euro în Portul Constanța Sud. „Marea Neagră este o altă rută de transport importantă, care este acum sufocată de conflictul din Ucraina.
Discutăm despre diversificarea rutelor de transport și despre cum facem să întărim coridorul mijlociu, ceea ce înseamnă conexiunea între Asia Centrală și Europa, prin țările din Caucaz, Marea Caspică. Și vestea bună pentru noi este că partea de intrare a acestui coridor către Uniunea Europeană este portul Constanța”, informa comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean.