Ion Țiriac, miliardarul român și pasionatul colecționar de mașini, a stârnit interesul publicului cu cea mai recentă achiziție la colecția sa impresionantă: un tractor Porsche-Diesel Super S 308, restaurat integral după anul 2000.
Acest vehicul emblematic, propulsat de un motor racit cu aer cu trei cilindri, oferă nu doar performanțe tehnice remarcabile, ci și o notă distinctivă în colecția deja vastă a lui Țiriac.
Cu o istorie fascinantă, Porsche-Diesel Super S 308 reprezintă versiunea extinsă a celebrului Super N 308, având un motor de 2.625 cc și dezvoltând 38 CP. Acest model, considerat urmașul lui Allgaier A 133 S, a fost înlocuit mai târziu de versiunea modernizată, Porsche-Diesel Super N 309.
După o restaurare completă post-anul 2000, tractorul a fost achiziționat de către un colecționar privat, Ion Țiriac, care l-a integrat cu mândrie în colecția sa. Desigur, această achiziție nu este doar o capodoperă mecanică, ci și o declarație de stil și pasiune pentru vehiculele istorice.
„Acest tractor Porsche-Diesel Super S 308 a fost restaurat meticulos după anul 2000 și a devenit o piesă unică în colecția mea. Este o bijuterie tehnică, iar istoria sa îl face cu atât mai special”, au menționat reprezentanții Ţiriac Collection.
Țiriac, care s-a făcut remarcat și în afara terenului de tenis prin afacerile sale de succes, adaugă astfel un element inedit colecției sale impresionante de mașini. Această nouă achiziție se alătură altor 250 de mașini și motociclete.
Cu toate că Țiriac a făcut senzație cu această achiziție, nu este prima dată când miliardarul român adaugă unicitate colecției sale. Fiecare vehicul achiziționat pare să aducă cu sine o poveste, iar acest tractor Porsche-Diesel Super S 308 cu siguranță nu face excepție.
Prin această nouă achiziție, Ion Țiriac demonstrează încă o dată că pasiunea pentru vehicule rare și istorice. Cu un tractor Porsche-Diesel Super S 308 în colecția sa, Țiriac continuă să-și consolideze statutul de colecționar de excepție și să inspire iubitorii de mașini din întreaga lume.
Producția acestui tractor a început în 1950, inițial în colaborare cu Allgaier Werke GmbH (sub marca Allgaier) și apoi, începând cu 1956, în colaborare cu grupul Mannesmann, care avea o unitate de asamblare în Friedrichshafen.