Spre finalul anului 2021, gruparea ”blaugrana” și-a prezentat raportul pentru sezonul trecut și a surprins faptul că existau pierderi de peste 480.00.000 de euro.
Revenirea lui Joan Laporta la cârma Barcelonei și impunerea unor măsuri restrictive din punct de vedere financiar a redresat în mare parte corabia, iar acum catalanii au trecut peste Real Madrid și au devenit cel mai valoros club de fotbal din lume.
Conform unui studiu realizat de celebra revistă Forbes, citată de Mundo Deportivo, catalanii au ajuns pentru prima dată pe primul loc în această ierarhie în care s-au luat în calcul veniturile și profitul cluburilor din sezonul 2019-2020.
Astfel, s-a ajuns ca sumă totală a fiecărei echipei să fie reprezentată de valoarea afacerii (capitaluri proprii la care se adaugă datoria netă) și include profiturile obținute din stadionul echipei. În schimb, nu s-au adăugat valoarea proprietăților fiecărui club în parte și nici sumele obținute de pe urma împrumuturilor de jucători.
Astfel, Barcelona este cotată în acest moment la 4,76 miliarde de dolari, față de 4,75 miliarde de dolari unde se situează marea rivală Real Madrid, care are parte de un sezon fantastic câștigând La Liga și fiind calificată în finala Champions League.
Poziția a treia în acest clasament este deținută de campioana Bundesligii, Bayern Munchen, cotată la 4,215 miliarde de dolari, iar următoarele cinci locuri sunt deținute de marile forțe din Premier League, Manchester United (4,2 miliarde de dolari), Liverpool (4,1 miliarde de dolari), Manchester City (4 miliarde de dolari), Chelsea (3,2 miliarde de dolari) și Arsenal (2,8 miliarde de dolari).
Top 10 este completat de campioana din Ligue 1, Paris Saint-Germain (2,5 miliarde de dolari), și Tottenham Hotspur (2,3 miliarde de dolari). Primele 20 de locuri în această ierarhie arată astfel:
FC Barcelona a ieșit șifonată rău, din punct de vedere financiare, din mandatul de tristă amintire al fostului președinte Josep Maria Bartomeu, dar actuala conducere găsește metode constante și eficiente de a face rost de bani.
Ultima găselniță a conducerii de pe Camp Nou de a aduce o sumă colosală în contul clubului este aceea de a vinde un pachet important de acțiuni în ceea ce privește branding-ul și marketing-ul clubului. Concret, companiile specializate în marketing Fanatics și Investindustrial sunt dispuse să ofere nu mai puțin de 200 de milioane de euro pentru pachetul de 49% al departamentului de imagine.