Descoperă în rândurile de mai jos care este județul din România care s-ar fi schimbat total. Un proiect început de Nicolae Ceaușescu transforma definitiv zona și harta României, însă nu a mai fost finalizat niciodată. Sute de oameni au lucrat non stop pentru a termina în 3 ani de zile.
Nicolae Ceaușescu a avut numeroase ambiții, doar că nu toate au reușit să ajungă la capăt. În această situație se află un județ din țara noastră care ar fi arătat cu totul altfel azi dacă lucrările ar fi continuat. Unul dintre marile planuri nefinalizate se găsește în Botoșani.
Calea ferată Hârlău–Botoșani reprezintă o secție feroviară nefinalizată care ar fi schimbat radical harta României. Prin intermediul acesteia urmau să fie conectate direct orașele București, Iași și Botoșani și s-ar fi redus distanța feroviară dintre Iași și Botoșani cu 87 de km.
Noua linie ar fi străbătut Frumușica, Flămânzi, Cristești și ar fi ajuns la Botoșani. Lucrările de construcție au început în toamna anului 1987, proiectul arătând că este vorba de 57 de kilometri de cale ferată.
Casele românilor urmau să fie demolate pentru a lăsa drum liber construirii terasamentelor. Potrivit botosaneanul.ro, 400 de muncitori au lucrat în ture la primele obiective, printre care s-a numărat străpungerea Tunelului Hârlău.
Acesta are o lungime de circa 900 m și un diametru de 9 m și nu a fost folosit niciodată. Termenul de finalizare era unul extrem de ambițios: linia trebuia terminată în numai trei ani, doar că lucrările au fost sistate după căderea comunismului, în 1990.
Guvernele Petre Roman și Theodor Stolojan au prevăzut în buget doar sume care acopereau cheltuielile de conservare, nicidecum care să permită continuarea construcției din județul Botoșani. Acest lucru face ca populația să nu aibă acces la transportul feroviar.
„38,4% din populația regiunii nu are acces la rețeaua de căi ferate a regiunii, la care se adaugă 7,3% din populație aflată de-a lungul liniilor închise, procentul ajungând la 45,7%”, mai arată sursa citată.
Lucrările la calea ferată Hârlău–Botoșani au fost reluate în anul 1996, însă după numai 2 ani au fost oprite din nou. În perioada 1996-1998 autoritățile române au cheltuit peste 20 de milioane de dolari pentru acest proiect ambițios.
Ulterior, în 2007 s-a avut în vedere o nouă reluare a planului din județul Botoșani. La momentul respectiv s-a introdus un traseu parțial, Hârlău–Flămânzi, investiția urmând să fie estimată la 1,2 milioane de lei. Din păcate, guvernul nu a alocat niciun ban pentru lucrare.
Anii au trecut și construcția a început să se degradeze. Mai mult decât atât, foarte multe componente metalice au fost furate, cum ar fi șinele și traversele de cale ferată. Oamenii legii au întocmit mai multe dosare penale pentru furt.