Kensington Communication, firma care a fost plătită de PNL pentru a face campanie pe TikTok, a anunțat, sâmbătă, că va face plângere penală pentru o eventuală „deturnare” a acesti campanii în favoarea candidatului Călin Georgescu.
Kensington Communication, firma care a fost plătită de liberali pentru „campanii de conștientizare derulate pentru PNL”, a anunțat, sâmbătă, că va depune o plângere penală pentru ca o evantuală deturnarea a propriei campanii în „favoarea unui candidat extremist”, să fie cercetată de către autoritățile judiciare.
„Kensington Communication va depune o plângere penală pentru ca organele abilitate să cerceteze deturnarea, atacarea cu boţi şi/sau clonarea campaniei realizate de Kensington, la comanda PNL, realizată prin intermediul Platformei Fame Up, în favoarea unui candidat extremist”, a transmis firma, după investigația Snoop, potrivit news.ro.
În egală măsură, firma a precizat pentru cei de la Snoop că „forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparţin echipei noastre şi nici nu avem cunoştinţă să fi fost solicitate de către reprezentanţi ai partidului”.
Potrivit Kensington Communication #echilibrusiseriozitate a fost hashtagul pe care l-a ales însă pe platforma FameUp acest hashtag a fost schimbat cu #echilibrusiverticalitate, fără ca compania să fie implicată.
Kensington a precizat, de asemenea, că hashtag-ul ales de companie a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea firmei în #echilibrusiverticalitate.
Potrivit documentelor desecretizate din CSAT, dar și unui raport al Expert Forum, campania #EchilibruşiVerticalitate a fost făcută pentru independentul Călin Georgescu. Aceasta a strâns 2,4 milioane de vizualizări, potrivit celor de la Expert Forum, ”unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care şi le face chiar el”.
Cu aceeași platformă a fost realizată pe TikTok și campania pentru cartea autobiografică a fostului lider liberal, Nicolae Ciucă. „Kensington Communication face următoarele lămuriri: Toate briefurile furnizate către FameUp au fost făcute pentru o campanie de combatere a extremismului și încurajarea valorilor euroatlantice. Precizăm că Kensington Communication nu a făcut și nu ni s-a cerut vreo campanie pentru Călin Georgescu.
Kensington Communication nu a ales și nici nu a avut vreo relație cu influencerii de pe platforma de promovare. Hashtagul propus de Kensington Communication a fost #echilibrusiseriozitate. Kensington Communication nu a folosit hashtagul #echilibrusiverticalitate.
Dacă campania a fost clonată sau deturnată în favoarea unui candidat sau altul, cerem organelor abilitate să verifice și să ia măsurile legale care se impun”, potrivit unui comunicat al companiei.