News

Kensington Communication, compania plătită de PNL pentru campanii pe TikTok, depune plângere penală. „Deturnarea în favoarea unui candidat extremist”

Kensington Communication, firma plătită de liberali, face plângere penală pentru „deturnarea campaniei realizate la comanda PNL” pe TikTok
21.12.2024 | 16:02
Kensington Communication compania platita de PNL pentru campanii pe TikTok depune plangere penala Deturnarea in favoarea unui candidat extremist
Compania plătită de PNL cere anchetarea eventualei deturnări a propriei companii în favoarea lui Călin Georgescu / Foto: Hepta

Kensington Communication, firma care a fost plătită de PNL pentru a face campanie pe TikTok, a anunțat, sâmbătă, că va face plângere penală pentru o eventuală „deturnare” a acesti campanii în favoarea candidatului Călin Georgescu.

Kensington Communication: „Deturnarea, atacarea cu boţi şi/sau clonarea campaniei”

Kensington Communication, firma care a fost plătită de liberali pentru „campanii de conștientizare derulate pentru PNL”, a anunțat, sâmbătă, că va depune o plângere penală pentru ca o evantuală deturnarea a propriei campanii în „favoarea unui candidat extremist”, să fie cercetată de către autoritățile judiciare.

„Kensington Communication va depune o plângere penală pentru ca organele abilitate să cerceteze deturnarea, atacarea cu boţi şi/sau clonarea campaniei realizate de Kensington, la comanda PNL, realizată prin intermediul Platformei Fame Up, în favoarea unui candidat extremist”, a transmis firma, după investigația Snoop, potrivit news.ro.

Hashtag-uri schimbate

În egală măsură, firma a precizat pentru cei de la Snoop că „forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparţin echipei noastre şi nici nu avem cunoştinţă să fi fost solicitate de către reprezentanţi ai partidului”.

Potrivit Kensington Communication #echilibrusiseriozitate a fost hashtagul pe care l-a ales însă pe platforma FameUp acest hashtag a fost schimbat cu #echilibrusiverticalitate, fără ca compania să fie implicată.

Kensington a precizat, de asemenea, că hashtag-ul ales de companie a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea firmei în #echilibrusiverticalitate.

2,4 milioane de vizualizări

Potrivit documentelor desecretizate din CSAT, dar și unui raport al Expert Forum, campania #EchilibruşiVerticalitate a fost făcută pentru independentul Călin Georgescu. Aceasta a strâns 2,4 milioane de vizualizări, potrivit celor de la Expert Forum, ”unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care şi le face chiar el”.

Cu aceeași platformă a fost realizată pe TikTok și campania pentru cartea autobiografică a fostului lider liberal, Nicolae Ciucă„Kensington Communication face următoarele lămuriri: Toate briefurile furnizate către FameUp au fost făcute pentru o campanie de combatere a extremismului și încurajarea valorilor euroatlantice. Precizăm că Kensington Communication nu a făcut și nu ni s-a cerut vreo campanie pentru Călin Georgescu.

Kensington Communication nu a ales și nici nu a avut vreo relație cu influencerii de pe platforma de promovare. Hashtagul propus de Kensington Communication a fost #echilibrusiseriozitate. Kensington Communication nu a folosit hashtagul #echilibrusiverticalitate.

Dacă campania a fost clonată sau deturnată în favoarea unui candidat sau altul, cerem organelor abilitate să verifice și să ia măsurile legale care se impun”, potrivit unui comunicat al companiei.