Președintele Klaus Iohannis a participat la prima cursă a unui tren de la Gara de Nord la aeroportul Otopeni, însă călătorii de rând vor mai avea trei luni de așteptat pentru ca linia de cale ferată să devină operațională întrucât proiectul este realizat în proporție de 94%.
Klaus Iohannis consideră linia ca „absolut esențială” pentru sistemul de transport al țării.
„Este evident că în acest fel și în acest ritm vor reuși să modernizăm infrastructura din România. Nu întâmplător am participat în ultimele zile la metrou, la autostradă și acum la linia ferată. România are nevoie de o dezvolare economică sustenabilă, puternică și pentru asta este nevoie de infrastructură de transport”, a spus președintele.
El a menționat că fondurile europene pe care le va primi România în anii următori pot asigura la modernizarea rapidă a infrastructurii de transport, „un ritm care va schimba fața României”.
„Am avut și până acum bani europeni la dispoziție, dar nu a fost voință politică”, a spus șeful statului amintind că în perioada 2016-2019 calea ferată dintre Gara de Nord și aeroportul Otopeni a fost realizată doar în proporție de 11%. ”Ne putem da seama care este voința politică și putința politică”, a comentat președintele.
Potrivit unei declarații recente a ministrului Transporturilor, Lucian Bode, linia de cale ferată dintre aeroport și gară va fi dată în folosință pe 12 decembrie.
„Eu am fost într-o probă-test, într-o verificare pentru tot ceea ce credem noi că se va întâmpla undeva la sfârşitul lunii octombrie, când vom finaliza cei 8 kilometri de linie dublă. De la Gara de Nord până la Otopeni sunt 19,5 kilometri. Pe 8 kilometri între Mogoşoaia şi Baloteşti se modernizează linia, vom avea linie dublă. Se construieşte acel tronson de 3 kilometri, pasarela peste DN1, nou, de la zero”, a precizat Lucian Bode.
În luna iulie însă, consilierul premierului pentru organizarea Campionatului European de Fotbal, Gică Popescu, anunța, linia va deveni operațională în septembrie.
Proiectul ”Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti” a costat circa 400 de milioane de lei, bani din fonduri europene nerambursabile.