News

Laura Codruța Kovesi are probleme uriașe! Documentul care aruncă în aer totul

06.05.2019 | 09:43
Laura Codruta Kovesi are probleme uriase Documentul care arunca in aer totul

Apar elemente noi în dosarul penal pe care Laura Codruța Kovesi îl are deschis de către Secția de Investigare a Infracțiunilor din Justiție (SIIJ). Este vorba despre celebrul caz al extrădării lui Nicolaep Popa din Indonezia, omul de încredere al lui Sorin Ovidiu Vântu cu care a condus Fondul Național de Investiții.

Acuzații noi pentru Laura Codruța Kovesi în dosarul extrădării lui Nicolae Popa

Jurnalista Adina Anghelescu a făcut mărturisiri în premieră la Antena 3 despre documentul care ar putea să o coste libertatea pe fosta șefă a Direcției Naționale Anticorupție (DNA). Este vorba chiar despre nota de fundamentare pentru a-l aduce în țară a lui Nicolae Popa cu bani de la inculpatul Sebastian Ghiță.

”Până acum, din momentul în care au venit toate dezvăluirile în subiectul acțiunii operative de aducere în țară a condamnatului de la acea vreme, Nicolae Popa, au existat date care au fost oferite opiniei publice prin intermediul Antenei 3.

O parte din documentul prezentat de Sinteza zilei. Sursa foto: captură Antena 3

Documentul care dădea undă verde achiziționării avionului care l-a adus pe mâna dreaptă a lui Vîntu în țară

Exclusivitatea este că nimeni nu a văzut acest document. Această notă de fundamentare a stat la baza aducerii în țară a lui Nicoae Popa, sub coordonarea directă a doamnei Kovesi. După cum se vede în acest document, este semnătura doamnei Kovesi. Ea spunea că nu a fost implicată niciodată. Este și semnătura domnului Coldea”, a declarat Adina Anghelescu la Antena 3.

Din documentul prezentat în exclusivitate la Sinteza zilei reiese că acesta era pasul direct spre achiziționarea unui avion privat, asta în contextul în care extrădații erau aduși în țară cu avioanele de linie. ”Știut fiind până atunci că extrădații se aduceau în țară cu avion de linie, aici se pare că aveau nevoie de un avion particular.

De ce? Pentru că se apreciază că în situația alegerii unor curse comerciale de linie poate exista probabilitatea respingerii solicitărilor de tranzit sau refuzul comandanților aeronavelor implicate de a îmbarca și transporta un deținut. Aberant! Nu am văzut până acum vreun comandant de aeronavă să spună stop că pe ăsta nu-l iau”, a mai spus Adina Anghelescu.