Pierre Gasly câştigă Marele Premiu al Italiei. A fost o cursă nebună la Monza, cu răsturnări de situaţie, accidente şi un câştigător de Grand Prix în premieră. Podiumul a fost completat de Carlos Sainz şi Lance Stroll.
UPDATE, ora 18:06. Pierre Gasly este primul pilot francez din 1996 încoace învingător în Formula 1. Pilotul lui Alfa Tauri a câştigat o cursă nebună la Monza, una în care Lewis Hamilton a fost penalizat cu un “stop and go” pentru o intrare ilegală la boxe. Charles Leclerc a avut un accident violent, care a dus la întreruperea cursei. De acest accident a profitat Gasly, care a preluat conducerea în Grand Prix şi a rezistat până la final în ciuda atacurilor din partea lui Carlos Sainz. Pe locul 3 a încheiat Lance Stroll, la al doilea podium al carierei.
Clasamentul cursei:
VEZI VIDEO:
UPDATE, ora 16:54. Accident violent la Monza. Charles LeClerc a pierdut controlul maşinii în virajul “Parabolica”, ultimul înainte de linia de start-sosire, şi s-a izbit violent de parapet. Din fericire, pilotul a ieşit pe picioare din monopost. Cursa a fost oprită până la refacerea parapetului şi eliminarea maşinii.
VEZI VIDEO:
Mercedes a acaparat prima linie de pe grila de start, cu Hamilton în pole-position şi Valtteri Bottas, coechipierul lui, pe poziţia secundă.
Pe trei s-a calificat Carlos Sainz jr. (McLaren), urmat de Sergio Perez (Racing Point) şi Max Verstappen (Red Bull). Ferrari a avut sesiuni de calificări extrem de slabe şi nu a prins Top 10. Charles Leclerc porneşte de pe locul 13, iar Sebastian Vettel de pe 17.
Mercedes are un sezon 2020 de vis, cu opt victorii în tot atâtea curse. Bottas a câştigat în Austria şi cursa aniversară de la Silverstone, în timp ce Hamilton şi le-a adjudecat pe toate celelalte.
De partea cealaltă, marea rivală Ferrari trece prin momente delicate. La Monza, pe circuitul de casă, a obţinut un rezultat ruşinos. Nicio maşină în Top 10. Din 1984 nu se mai întâmplase asta. Mai mult, poate stabili un record negativ absolut, dacă bolizii săi nu intră în primele 10 locuri la finalul cursei. Niciodată în istoria Scuderiei nu s-a întâmplat asta, când a avut piloţi la startul cursei de la Monza.
Dezamăgirea Ferrari s-a făcut simţită la finalul celei de-a doua sesiuni de calificări. „Am făcut tot ce am putut, am dat ce am avut mai bun“, a spus Charles Leclerc, în cască, după eliminarea din Q2.
Începând cu Marele Premiu al Italiei, toate echipele angrenate în Formula 1 vor fi obligate să folosească aceleaşi setări pe tot parcursul week-end-ului.
Până acum, constructorii puteau modifica anumite setări care să le permită o putere mai mare în calificări, spre exemplu, pentru a scoate timpi superiori. Dar aceste modificări scad fiabilitatea maşinii şi nu pot fi menţinute pe toată durata unei curse.
Cele mai avantajate de această nouă regulă sunt Honda şi Ferrari care aveau cele mai mici diferenţe de putere între setările de minim şi maxim. De partea cealaltă, Mercedes ar putea fi afectată în calificări, unde nu mai beneficiază de plusul de putere suplimentar.
Constructorul francez Renault pregăteşte mai multe schimbări importante legate de echipa sa. În iulie, a anunţat că Fernando Alonso, dublu campion mondial, va reveni din 2021 la volanul monopostului francez. Până în 2025, Renault va alerga în Marele Circ, după ce a semnat noul Concorde Agreement.
De asemenea, într-o încercare de a promova compania Alpine, parte a concernului Renault, echipa de F1 din 2021 va purta numele de Alpine F1 Team, iar schema de culori se schimbă şi ea, de la galben-negrul consacrat la tricolorul albastru-alb-roşu de pe drapelul naţional.