Noile concepte de mobilitate din Europa, alături de scumpirea galopantă a carburanților, par să dea naștere unui noi trend pe piața auto, cel al mașinuțelor electrice ce ajung să fie vândute chiar și în marile lanțuri de supermarketuri.
După ce retailerul din Franța, Darty’s, a dat lovitura prin comercializarea cvadriciclului electric Citroën AMI, vânzând peste 40.000 de unități în doar doi ani, și lanțul Lidl începe să se specializeze în comercializarea mașinilor electrice. Anterior, Lidl a avut un succes cu modelul Nissan Leaf, care s-a vândut extrem de repede, iar acum a avut spre comercializare o nouă mașinuță fabricată în China.
Este vorba de modelul Elaris Finn, o mașinuță cu două uși, cu o lungime de 2.87 metri, ce poate atinge viteze de 115 de kilometri pe oră. Cu o greutate sub o tonă, mașina oferă pasagerilor un ecran tactil de 12,3 inch, compatibil Apple Car Play și Android Auto. Cu un motor complet electric, modelul are, potrivit producătorilor, o autonomie de până la 300 de kilometri.
În Germania, mașinuța Elaris Finn poate fi închiriată de la Lidl pe un an, cu 222 de euro pe lună și o limită de 10.000 de kilometri, sau poate fi cumpărată cu un preț de pornește de la 20.330 de euro.
Chiar dacă bateria de 32 kWh face posibilă doar 200 de kilometri în practică, cu două uși, ca un agil de la oraș, ar trebui să ofere o utilizare de zi cu zi extrem de utilă. Pentru că bateria mică menține și greutatea sub limita de o tonă. În plus, bateria poate fi reumplută complet în decurs de o oră folosind sistemul CCS standard la un punct de încărcare rapidă.
Modelul este un produs al companiei germane Elaris, cu sediul în Grünstadt, lângă Mannheim, care și-a propus ca mașini electrice să fie dezvoltate și produse în China.
Echipat cu aer condiționat, control de croazieră, sistem hands-free, faruri LED, radio DAB+ și sistem de navigație, Elaris Finn oferă un confort mai mult decât adecvat pentru conducerea zilnică. Doar cu aproximativ 17 centimetri mai lung decât Smart EQ (de la 21.940 de euro), Elaris Finn vizează exact această parte din piață.
Chiar și înaintea Smart și Dacia Spring (de la 22.550 de euro), modelul produs în China cu două locuri ar trebui să fie cea mai ieftină mașină electrică de pe piața germană atunci când va intra pe piață. La nivel naţional, oferta cu reduceri include doar 100 de maşini, iar, cel mai probabil, acestea se vor epuiza destul de repede.