News

Linia de cale ferată dintre Gara de Nord și Otopeni intră în reparaţii iar, la nici un an de la inaugurare. „Trenul se zgâlţâie destul de tare”

Noi lucrări de reabilitare vor avea loc pentru linia de tren care leagă Aeroportul Otopeni de Gara de Nord!
07.09.2021 | 17:09
Linia de cale ferata dintre Gara de Nord si Otopeni intra in reparatii iar la nici un an de la inaugurare Trenul se zgaltaie destul de tare
Linia de tren care leagă Gara de Nord de Aeroportul Otopeni va avea parte de lucrări de reabilitare. Sursa foto - colaj Fanatik
ADVERTISEMENT

CFR SA a anunțat din 15 septembrie un nou program de reabilitare a liniei de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Concret, discutăm despre introducerea de şină continuă sudată ceea ce va elimina restricţiile de viteză în cazul temperaturilor foarte mari. Anunțul a fost făcut chiar de ministrul demisionar al Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă.

USR-istul a recunoscut că, în acest moment, linia nu este una tocmai comodă pentru pasageri. Drulă nu a ezitat și a transmis că, deși trenul mergea cu o viteză bună, acesta se zgâlțâia destul de serios.

ADVERTISEMENT

Lucrări de reabilitare pentru linia de tren care leagă Aeroportul Henry Coandă de Gara de Nord!

“Am făcut cu compania de cale ferată (CFR SA, administratorul de infrastructură – n. r.) un program în care vor repara şi linia (între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni – n. r.). Linia nu e comodă, adică trenul se zgâlţâie destul de tare, are 100 de km/h, dar este în parametrii tehnici.

Vor începe din 15 septembrie un program de reabilitare pe închideri de noapte – întâi vor înlocui elemente -, iar apoi pe închideri mai lungi de noapte cu deviere prin ramificaţia Buciumeni vor face reparaţii capitale. Programul de reabilitare va fi cu şină sudată continuă, adică felul acesta de şină care nu mai are restricţii la căldură…ne-am gândit şi la asta”, a precizat Cătălin Drulă

ADVERTISEMENT

Mai mult decât atât, ministrul demisionar a precizat în continuare că este inutilă investiția în linia de metrou care să lege Băneasa de Aeroportul Otopeni, parte a proiectului M6. Mai ales că, spune Drulă, linia de tren care face legătura între Gara de Nord şi principalul aeroport al țării “a crescut extraordinar”.

“(…) Am ajuns, cred, la zi undeva în zona de 700 de mii de pasageri anualizat pentru această linie. 600 – 700 mii de pasageri anualizat faţă de traficul săptămânii trecute pe linia de aeroport. Trenurile sunt folosite, deservesc şi zona periurbană cu opriri la Otopeni şi la Mogoşoaia. Ăsta este modelul pe care trebuie să îl promovăm”, a adăugat Cătălin Drulă.

ADVERTISEMENT

Linia de tren inaugurată în decembrie și suspendată în ianuarie

Nu este pentru prima oară când linia de tren care leagă Gara de Nord de aeroport are parte de lucrări. Astfel, la doar câteva săptămâni de la inaugurarea din luna decembrie, mai multe garnituri au fost anulate. Se întâmpla în perioada 25 ianuarie-8 februarie, când garniturile care circulau dimineața n-au mai plecat la drum pentru o sudare a șinelor și macazurilor.

Reprezentanții CFR au anunțat atunci că trenurile nu vor circula în intervalul orar 8.40-14.30, interval în care au avut loc lucrările de sudură a șinelor și aparatelor de cale, conform proceselor tehnologice prevăzute în proiectul de realizare a investiției.

ADVERTISEMENT

De remarcat că acest tip de lucrări se execută la orice investiție care presupune înlocuirea suprastructurii căii. Concret, acestea se execută după darea în exploatare a liniei și scurgerea tonajului de stabilizare a prismei de balast, cu închiderea liniei respective.

De altfel, procesul tehnologic necesită un interval prestabilit pentru atingerea parametrilor tehnici de calitate a sudurilor. Fiind îndeplinite toate aceste condiții, constructorul a solicitat atunci închiderea temporară a circulației.

Câți bani a plătit România pentru linia de tren Gara de Nord – Aeroport

Vă readucem aminte că pe data de 13 decembrie 2020 a început circulaţia trenurilor pe linia de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” Bucureşti. Fostul ministru al Transporturilor Lucian Bode a fost cel care a prezentat minunea, una așteptată îndelung de români.

Oficialul a transmis că trenul spre Aeroportul Otopeni va circula la un interval de 40 de minute, 24/24 ore, durata călătoriei fiind de aproximativ 20 de minute, iar costul unui bilet de călătorie va fi de 4 lei. Nu o singură dată au fost însă probleme. Oamenii s-au plâns de timpii de așteptare petrecuți în tren și au spus că întreaga călătorie poate să ajungă și la 30 -40 de minute.

Conform cifrelor oficiale, proiectul final al întregii lucrări a costat nu mai puțin de 100 de milioane de euro. Vorbim despre construcția a 3 km noi de cale ferată, dublarea a alți 8 km și construirea unui viaduct peste DN 1 și a gării de la Terminalul 1.

Între timp, pe traseu a mai apărut și o altă gară. Neinclusă în proiectul inițial al liniei ferate Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă, construcția PO Patinoar a fost construită ca o condiție pusă chiar de miliardarul Ion Țiriac. Proprietarul patinoarului Telekom Arena a solicitat acest lucru pentru a renunța la contestarea în instanță a proiectului conexiunii feroviare.

Fără autobuz direct Gara de Nord – Aeroport

Interesant este că de la începutul lunii august nu mai există nici autobuz direct între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. Autoritățile s-au bazat atunci pe trenuri pentru a face legătura între cele două stații, dar nu au luat în calcul reabilitările din septembrie.

De remarcat că linia 783 Piața Unirii – Aeroport este menținută în circulație cu o medie de 4 autobuze pe oră. Transport Public București – Ilfov (TPBI)a ținut să precizeze că în cazul în care circulația trenurilor va fi întreruptă, va dispune reluarea temporară a funcționării liniei de autobuz 780.

ADVERTISEMENT