News

Linia Gara de Nord – Aeroportul Otopeni se apropie de finalizare. Când va fi inaugurat proiectul de 398 de milioane de lei. FOTO

03.06.2020 | 15:38
Linia Gara de Nord  Aeroportul Otopeni se apropie de finalizare Cand va fi inaugurat proiectul de 398 de milioane de lei FOTO
ADVERTISEMENT

26 august 2020 este data în care proiectul legăturii feroviare între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni va fi finalizat, cu două luni mai târziu decât data stabilită inițial. Cu toate acestea, cauza întârzierii o reprezintă pandemia de coronavirus, astfel că există circumstanțe atenuante care să justifice această întârziere.

Linia Gara de Nord – Aeroportul Otopeni se apropie de finalizare în luna august 2020

Stația de Aeroport se apropie de finalizare, calea ferată până în zona peroanelor și pe viaductul construit până în DN1 fiind montată în ultimele zile.

ADVERTISEMENT

Compania de Aeroporturi București a făcut publice fotografiile progresului. Inițial, proiectul ar fi trebuit să fie gata în iunie 2020, însă pandemia de coronavirus a decalat lucrările. Noua dată când ar trebui inaugurat proiectul a fost mutată pe 26 august 2020.

Traseul dintre liniile Gara de Nord – Otopeni, 19.1 kilometri, va fi parcurs de trenuri în 21 de minute. Tronsoanele cuprinse între terminalul Sosiri al Aeroportului Henri Coandă și DN1, respectiv Telekom Arena și halta Odăile au fost prioritatea zero pentru muncitori în ultimele săptămâni.

ADVERTISEMENT
Foto: CNAB
Foto: CNAB

Tronsonul de mijloc a fost blocat în justiție de o contestație depusă de reprezentanții hotelului Vienna house, conform hotnews.ro. Lucrările au fost deblocate după ce s-a semnat în martie un protocol, astfel că au început lucrările la ridicarea pilonilor pentru viaduct.

CFR a semnat în iunie 2019 contractul în valoare de 398 de milioane de lei cu Arcada – ISPCF SA- DB Engineering & Consulting GMBH, termenul de finalizare inițial fiind de 12 luni.

ADVERTISEMENT
Foto: CNAB
Foto: CNAB

Proiectul denumit „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti”, Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)” a prevăzut realizarea unei linii noi de cale ferată de 2.95 km, din care 1.52 km sunt un viaduct care supratraversează DN1.

Foto: CNAB
Foto: CNAB

Proiectul se va termina într-o stație supraterană peste sensul giratoriu din dreptul parcării aeroportului, terminalul sosiri T1.

ADVERTISEMENT

Peste 2 milioane de oameni vizitează anual Bucureștiul, astfel că legătura îmbunătățită dintre Gară și Otopeni va veni în ajutorul oamenilor care vor putea ajunge în timp record din Gara de Nord și Aeroport.

ADVERTISEMENT