Nu e liniște la Rapid în ziua meciului cu Gloria Buzău din etapa a 20-a a SuperLigii. Liviu „Bocciu” Ungurean a dat din nou de pământ cu Daniel Carciug, responsabilul de marketing din Giulești.
Liviu Ungurean și-a început tirada la adresa lui Daniel Carciug, directorul de marketing de la Rapid, dezmințind zvonurile conform cărora suporterii giuleșteni nu vor merge pe stadion la partida cu Gloria Buzău. Meciul care închide runda a 20-a e luni, 16 decembrie, de la ora 20:00.
„E un fake news. Se vor prezenta băieții. Sunt alături de Șumudică și de echipă, doar că ce face acest băiat nu face cinste Rapidului. Băieții vor merge la meci. Rapid are nevoie de suporteri. Rapid nu e nici al meu, nici al lui, al nimănui, el al rapidiștilor.
(n.r. – nu e nici al lui Șucu?) Nu, Rapid e al rapidiștilor. Domnul Șucu e patron la Rapid. (n.r. – i-ați cerut demisia lui Carciug, dar nu s-a întâmplat nimic) Normal era să aibă demnitate și să plece singur.
Omul a făcut o gafă monumentală. Atâta timp cât jignești suporterii și te legi de spiritul Rapidului și încerci tu care ești activ pe toate grupurile Stelei și ocupi o funcție importantă în cadrul clubului Rapid și jignești suporterii, eu zic că nu are rost să continui.
(n.r. – șeful de marketing e stelist?) Eu așa cred. Din moment ce e activ pe acolo pe grupuri și au făcut o gafă acum un an când au pus pe tabela de marcaj din Giulești ‘Trup și suflet pentru culori’… Dă-mi voie să cred că omul nu e rapidist.
Nu are nicio treabă dacă e stelist, dinamovist, craiovean. El dacă ocupă o funcție în cadrul clubului Rapid trebuie să fie profesionist și să își facă treabă. Atâta timp cât tu, ca director de marketing, începi să vorbești despre suporteri, te bagi în organigrama organizării meciurilor și înveți oamenii cum să intre pe stadion și bagi prin tot felul de intrări închipuite în viziunea ta, e o problemă. Foarte mulți suporteri sunt nemulțumiți de aceste lucruri”, a tunat Liviu „Bocciu” Ungurean, în exclusivitate la FANATIK SUPERLIGA CU HORIA IVANOVICI, show care e live pe FANATIK.RO, luni, marți și vineri, de la ora 10:30.
Președintele Rapidului, Viorel Moldovan a intervenit și el în acest scandal și a încercat să aplaneze conflictul. Liviu Ungurean a trecut însă la amenințări.
„Nu știu cine l-a angajat. El a venit de pe la Liga 2, când era Ovidiu Burcă la Rapid. El a venit și-a făcut treaba, își face treaba, doar că el a ieșit cu mai multe declarații de-a lungul timpului. Că ‘suporterul rapidist trebuie muls ca o vacă de ultimul bănuț’. Sunt foarte multe gafe pe care le-a făcut acest băiat. Să ieși public să facă asemenea declarații e strigător la cer. Decent era să iasă și să își vadă de drumul lui. Nu s-a terminat lumea la Rapid.
(n.r. – ce se va întâmpla dacă nu va fi demis?) Vor juca cu 1000 de suporteri. Oamenii au început să se scârbească de ce se întâmplă acolo. Atâta timp cât tu de la Liga 4 ai aceeași oameni pe toate posturile, nu ai cum să faci performanță.
Au început să îndepărteze oamenii de la stadion. Asta fac oamenii din clubul Rapid, care n-au nicio treabă cu fotbalul, nu au experiență sportivă. Nu au jucat tenis, nu au jucat fotbal, n-au jucat nimic la viața lor. Să rămână el cu voluntarii de care profită pe acolo. Acel program de voluntariat e condus de un salariat, de un om care încasează bani. Eu nu înțeleg. Ok, vreau să fac voluntariat, să fac bine gratuit și să fiu condus de unul care e plătit.
Carciug e. El e și la marketing, și la voluntariat, și cu intrarea pe stadion. E Rapidul lui Carciug. Noi cu Rapidul ăsta al lui Carciug nu prea ne mai identificăm”, a adăugat „Bocciu”.
Sigur, bula de pe stadion este cea reală, autentică, și pentru cei de peste 30 de ani este în continuare preferată, dar să fim atenți la segmentul sub 30, care va forța cluburile să-și ajusteze strategiile de atragere și conversie a suporterilor. Mai mult decât atât, în a doua etapă, nu va fi vorba doar despre a-i atrage, ci și despre modul în care vor consuma conținutul, și mai ales cum va fi monetizat. Lumea nu își va schimba tehnologia (pentru că aceasta va rămâne alături de noi mult timp), ci comportamentul. Dacă mașina reprezenta cândva un simbol al libertății, astăzi ea nu mai este decât un accesoriu pe care și-l permite aproape toată lumea, dar care nu mai e la modă. La fel, prezența pe stadion nu mai pare a fi expresia libertății, ci devine obiceiul reflexiv al unor oameni mai în vârstă, în timp ce moda este să trăiești prin conținut scurt, autentic, real și nedistorsionat. Nu uitați că și voi ați fost copii, iar copiii de astăzi vor fi adulții de mâine. Lumea marketingului în fotbal intră într-o nouă eră” – Daniel Carciug, pe Facebook