În ultimii ani, piața livratorilor din mâncare din România s-a întregit cu mii de angajați veniți din zona Asia, în special din țări precum India, Pakistan, Bangladesh, Vietnam, Nepal și Filipine și alte zone de pe acest continent.
Veniți la muncă în România, pentru a avea o viață mai bună, oamenii din aceste zone s-au lovit, totuși, de șocul cultural vieții în Europa de Est și de un lucru oarecum străin lor…regulile de circulație în trafic.
În acest sens, cei de la Poliția Rutieră București au derulat mai multe campanii pentru a le explica acestora regulile de circulație, însă numărul de accidente rutiere produse de aceștia rămâne ridicat. Majoritatea dintre ei au permis de conducere recunoscut în România, însă polițiștii se plâng că deseori stau cu ochii în telefon, conform Hotnews.ro.
Deseori circulă haotic, intră pe contrasens pe străzi cu sens unic de circulație și, în general, încurcă circulația. ”Cetățenii statelor India, Pakistan, Bangladesh, Vietnam, Nepal şi Filipine au fost implicați în 20 de accidente rutiere grave, în urma cărora 6 persoane au decedat, iar alte 23 au fost rănite grav”, au transmis reprezentanții MAI. Datele sunt valabile pentru perioada 20.06.2021-30.06.2024.
”Principalele cauze generatoare pe fondul cărora s-au produs accidentele sus-menționate au fost: viteza neadaptată la condițiile de drum, indisciplina bicicliştilor, neacordarea priorității de trecere vehiculelor și neacordarea priorității de trecere pietonilor”, se mai arată în comunicat.
Autoritățile spun că cifrele de mai sus fac referire doar la accidentele grave, însă în realitate numărul total al accidentelor este mult mai ridicat. ”Livratorii din Bangladesh, India, Nepal, Pakistan și Sri Lanka lucrează 10 ore pe zi și fac 20-30 de curse, în funcție de comenzi și distanță.
Zeci de accidente cu victime în care au fost implicați curieri asiatici pe biciclete electrice sau scutere au fost înregistrate anul trecut”, a declarat și Claudiu Costea, purtător de cuvânt Poliția Rutieră București.
Potrivit IGPR, deși mulți dintre ei au permis recunoscut internațional, însă acest permis ”reprezintă o traducere legalizată a permisului de conducere național eliberat de autoritățile unui stat membru la Convenția asupra circulației rutiere, încheiată la Viena la 8 noiembrie 1968 şi/sau la Convenția asupra circulației rutiere, încheiată la Geneva la 19 septembrie 1949”.
În acest context, livratorii sunt sfătuiți să participe la cursurile școlilor de șofat din România, pentru a înțelege mai bine ce se întâmplă pe drumurile din țara noastră. În țara noastră, la fiecare 24 de ore mor 4 oameni în trafic, în accidente brutale.