News

Locomotiva cu abur a Trenului Regal a luat foc în Gara Braşov. Pompierii au fost chemați de urgență

Locomotiva cu abur a Trenului Regal a luat foc chiar în gara din Brașov, iar pompierii au fost chemați acolo de urgență, pentru a se lupta cu flăcările și pentru a salva situația.
31.05.2023 | 18:57
Locomotiva cu abur a Trenului Regal a luat foc in Gara Brasov Pompierii au fost chemati de urgenta
Locomotiva cu abur a Trenului Regal. Foto: RTV
ADVERTISEMENT

La fața locului au ajuns trei autospeciale de stingere, conform purtătorului de cuvânt al ISU Brașov, Ciprian Sfreja. Locomotiva Trenului Regal a ajuns astăzi în Gara Brașov pentru a sărbători 150 de ani de la oprirea primului tren în oraș. Din fericire, se pare că nu au fost înregistrate victime în urma acestui incident.

Locomotiva cu abur a Trenului Regal a luat foc

”Incendiu la o locomotivă cu abur în gara Braşov. S-au deplasat la faţa locului 3 autospeciale de stingere. Se intervine pentru localizarea şi lichidarea incendiului”, a anunţat ISU Braşov în urmă cu puțin timp. Ce este, însă, Trenul Regal și de ce are el o importanță aparte pentru monarhiștii din România și pentru Casa Regală?

ADVERTISEMENT

E vorba, după cum și numele spune, despre trenul care e folosit chiar și în prezent de Familia Regală a României, tren inaugurat în 1928. ”Trenul Regal folosit în prezent de către Familia Regală a fost inaugurat în anul 1928 și a fost gândit ca un mijloc de transport pentru Regele Ferdinand Întregitorul și Regina Maria, în vizitele lor numeroase pe teritoriul României Mari.

Trenul a fost fabricat în Italia la solicitarea statului român, la uzinile Ernesto Breda /Construzioni Meccaniche Milano, din 1926 până în 1928. Din păcate, el a fost livrat României și a intrat în serviciul Casei Regale a României la un an după trecerea la cele veșnice a Regelui Ferdinand care, astfel nu s-a putut bucura de el. Primii zece ani din istoria trenului sunt legați de Regina Maria, de Regele Mihai, de Regina Mamă Elena și, desigur, de Regele Carol al II-lea”, se arată pe casamajestatiisale.ro.

ADVERTISEMENT

Trenul era folosit în principal pentru vizitele de Stat din țările vecine și a fost mereu considerat un liant între Coroană și comunitățile locale, precum și un simbol al României. În 1940, Regele Mihai și Regina Elena au folosit acest tren de foarte multe ori, potrivit sursei citate, pentru că în acele vremuri populația avea nevoie să fie vizitată și susținută moral de monarhi.

Trenul a fost și este compus din cinci vagoane, mai exact vagonul sufragerie, vagonul regelui, vagonul reginei, vagonul invitaților și vagonul casei regelui. ”Vagon Sufragerie este compus din două spații : sufrageria propriu-zisă cu o capacitate de 24 locuri la masa și salonul cu 12 locuri. Sufrageria este folosită pentru dineurile oficiale sau ca spațiu pentru primirile protocolare. Salonul este folosit ca anticamera pentru sufragerie sau pentru întruniri”, mai transmite sursa oficială.

ADVERTISEMENT

Acest tren a fost folosit până acum de patru generații de monarhi: Regina Maria, Regele Carol al II-lea, Regina Elena, Regele Mihai și Majestatea Sa Margareta. În istoria recentă, Trenul Regal a vizitat orașele din țară în 2012, când se aniversau 90 de ani de la Încoronare, vizita din Alba Iulia fiind cea mai cunoscută, fiind vorba de prima călătorie a Familiei Regale cu Trenul Regal.

A doua călătorie în istoria recentă a avut loc în 2013, prin Sinaia, Câmpina, Ploiești și București. A fost momentul când un număr destul de mare de locuitori ai respectivelor orașe au venit la gară pentru a saluta Familia Regală și pentru a admira Trenul Regal. A treia călătorie a fost înregistrată în 2014, când Familia Regală a vizitat Craiova pentru două zile.

ADVERTISEMENT

Au urmat și alte călătorii, cum ar fi cea din 1 decembrie 2014, când Trenul Regal a parcurs traseul Sinaia, Focșani, Râmnicu-Sărat, Buzău, Ploiești și București, sau 1 decembrie 2015 când Trenul Regal a plecat de la Turnu Severin la București, refăcând drumul parcurs de Carol I acum mai bine de 150 de ani. Au urmat și alte drumuri importante în special pe durata anului 2016, când Trenul Regal sărbătorea jubileul de 150 de ani al Coroanei.

ADVERTISEMENT