Care este locul de muncă extrem de bine plătit, circa 4000 de euro pe lună, pentru care nu se cer studii superioare. Specialiștii spun despre acest job că este ”meseria viitorului”.
În România, de la 1 ianuarie 2025, salariul minim brut pe economie a crescut cu 9,4%. A ajuns la 4050 de lei. În ceea ce privește salariul net, pe care angajații îl primesc ”în mână”, acesta s-a majorat cu aproape 9%. A ajuns la 2574 de lei. Conform statisticilor, peste un milion de români muncesc pe salariul minim.
În paralel, românii mai au la dispoziție un loc de muncă unde pot primi în mână sume considerabil mai mari, de ordinul miilor de euro. Nu este o meserie dificilă și, în plus, nici nu se cer studii superioare pentru a o practica.
Vorbim de meseria de șofer profesionist. La ora actuală, acest job se numără printre cele mai căutate pe piața muncii. Este o criză acută de șoferi de camioane la nivelul întregului bloc comunitar.
Un raport al Uniunii Internaționale de Transport Rutier (IRU), citat de Adevărul, arată că, în 2024, vârsta medie a șoferilor de camion europeni era de 47 de ani. Peste 30% aveau peste 55 de ani, în timp ce doar 5% sub 25 de ani.
Aceleași date oficiale mai arătau că în țara noastră erau zeci de mii de locuri neocupate în acest sector de activitate. Este oarecum paradoxal acest aspect, dat fiind faptul că salariile pentru șoferii profesioniști sunt mai multe decât atrăgătoare.
Veniturile în domeniu pornesc de la 2000 de euro și ajung la 3000 – 4000 de euro, în funcție de experiența solicitată și de condițiile de lucru, arată numeroase anunțuri de angajare.
Cum era de așteptat, românii au păreri împărțite despre locul de muncă plătit cu până la 4000 de euro pe lună. Foarte mulți adoră să facă această activitate lună de lună.
Unii conaționali descriu jobul de șofer ca un stil de viață. De exemplu, un cetățean se consideră motivat de pasiunea pentru camioane, utilaje mari, necunoscut și aventură. Acesta dezvăluie că reușește să economisească 2.000 de euro lunar, conducând un camion pentru transport de până la 40 de tone.
”Unii se bucură de un program lejer, venituri bune, trafic decent, mașini de calitate și un mediu de lucru puțin stresant. Pentru alții munca de șofer este un coșmar. De la programul de lucru la mașină, la tipul de marfă, la drumuri și trasee, la oamenii cu care interacționează, la banii primiți”, descrie șoferul această meserie.
Pe de altă parte, un alt șofer afirmă că jobul este perfect pentru cei care vor o casă, o mașină și alte lucruri frumoase. Pe de altă parte, ”îți vei pierde anii tinereții pe autostrăzile din Europa, în loc să stai cu familia. Nu prea este vreo afacere”, afirmă acesta..