Problema e că locurile de parcare sunt de 10 ori mai puține, astfel că anunțul ”caut loc de parcare în acest bloc” a devenit ceva banal. Interesant, în medie un astfel de loc de parcare costă 10.000 de euro, însă mulți preferă să închirieze un astfel de loc pentru câteva sute de lei pe lună.
Conform Observatornews.ro, într-un bloc nou din Sectorul 4 au fost scoase la vânzare 113 de locuri de parcare, însă mai sunt disponibile doar 17. Mult prea puțin raportat la cererea uriașă, însă oamenii sunt deja împăcați cu situația.
De obicei constructorii vând locurile de parcare doar proprietarilor de apartamente din bloc, astfel că situația e foarte complicată pentru șoferii care nu au unde să-și lase mașina. Cu toate acestea, există cazuri fericite în care oricine poate ajunge să cumpere un loc de parcare, chiar dacă e destul de scump.
Statistic, în Sectorul 4 din București sunt 55.000 de locuri de parcare, însă toate sunt ocupate, iar pe lista de așteptare sunt 8000 de oameni, care așteaptă chiar și 3-4 ani pentru a se elibera un astfel de loc. În condițiile în care în București există 200.000 de locuri de parcare la 2 milioane de mașini, concurența e acerbă.
Așadar, pe lângă faptul că oamenii scot din buzunar cam 700 de lei pe lună pentru un astfel de loc de parcare dacă acesta e oferit de Primărie, alții sunt dispuși să dea zeci de mii de euro ca să scape de o grijă. Alex Tudor, director general adjunct al ADP Sector 2 a comentat această situație complicată.
”Sunt zone destul de aglomerate, unde oamenii aşteaptă şi câţiva ani, 3-4 ani pentru un loc de parcare. Libere în orice moment pot să fie 3-400 de locuri, care urmează a fi realocate către cererile în aşteptare”, a explicat reprezentantul ADP.
Astfel, cei care nu vor să aștepte să primească un loc de parcare de la Primărie, varianta ar fi să închirieze sau să cumpere de la dezvoltatori. Ștefan Dănescu, un cunoscut dezvoltator imobiliar din București, a oferit mai multe detalii. ”Sunt chiar persoane care au cumpărat apartament şi nu au luat loc de parcare, iar ulterior şi-au dat seama că nu au unde să parcheze maşina şi şi-au achiziţionat ulterior.
Se vor vinde, mai ales că sunt mai puţine locuri rămase decât apartamente”, explică dezvoltatorul imobiliar. Liria Themo, marketing manager al unui ansamblu rezidențial, anunță că există mulți bucureșteni care aleg să plătească 45 de euro + TVA lunar pentru a închiria o astfel de parcare, iar după doi ani strâng bani și cumpără acel loc.
Partea bună pentru șoferi e că unii dezvoltatori acceptă și plata în rate, partea proastă e că unele locuri de parcare ajung să coste chiar și 60.000 de euro, în ansamblurile rezidențiale de top din Capitală. ”În ultima perioadă avem o cerere foarte, foarte mare pe vânzarea locurilor de parcare în rate pe un an. Vorbim despre 14 000 de euro”, a explicat Ionuț Nedelcu.