Atunci când există un rău sau un fluviu, adesea sunt și poduri construite pentru a permite traversarea lor. Nu este și cazul Amazonului, fiind fluviul peste care nu se poate construi un pod.
Amazonul este fluviul cu cel mai mare debit hidrografic din lume, având și cel mai mare bazin hidrografic. Aceasta are o importanță vitală pentru ecosistemul global datorită mărimii sale semnificative.
Fluviul traversează cinci țări și se revarsă în Oceanul Atlantic. Amazonul trece prin Brazilia (62%), Peru (16.3%), Bolivia (12.0%), Columbia (6.3%) și Ecuador (2.1%).
Cu toate că are o mărime extremă și traversează cinci țări, peste Amazon nu există nici măcar un pod construit. Acest lucru nu este posibil din cauza mai multor factori.
Ei bine, Amazonul este un fluviu cu dimensiuni uriașe. Are o lățime ce poate ajunge până la 24.8 kilometri în unele locuri, iar asta face imposibilă construirea unui pod.
La așa dimensiuni, construirea unui pod reprezintă o adevărată provocare inginerească, dar și din punct de vedere financiar. Debitul de apă și curenții puternici fac ca construirea unui pod să fie foarte riscantă.
Există zone în care inundațiile sezoniere pot modifica cursul râului, iar terenul instabil face construcțiile să nu reziste. Podurile ar trebuie fie extrem de mari și rezistente în fața condițiilor meteorologice extreme și a fluxului apei.
Mai mult, Amazonul este situat în zonele cu păduri tropicale dense, care uneori sunt inaccesibile. Pădurile tropicale reprezintă una dintre cele mai diverse și fragile regiuni ecologice ale planetei.
Construirea unui pod ar duce la provocări tehnice, dar și la un impact major asupra mediului înconjurător. O astfel de inițiativă ar putea implica defrișarea masivă a arborilor și perturbarea habitatelor faunistice.
Regiunea Amazonului este în mare parte slab poluată, motiv pentru care nu există o cerere mare pentru construirea unui pod. O mare parte a localităților sunt conectate prin baraje și ambarcațiuni.
Acestea sunt mult mai accesibile și economice decât construirea unui pod. Transportul se face prin intermediul apei, iar rutele de transport acvatice sunt deja bine dezvoltate.