Locul de pe pământ în care se află poate cel mai periculos aeroport. Doar câțiva oameni au voie să aterizeze și să decoleze de aici. Pasagerii care se îmbarcă în aceste avioane sunt cu adevărat extrem de curajoși.
Destinația de pe glob care are cea mai nesigură pistă pentru aeronave. Foarte puțini piloți au voie să aterizeze și să decoleze din cauza condițiilor dificile pe care le întâmpină în această regiune de pe Pământ.
Aviatorii care au primit undă verde pentru această zonă sunt foarte puțini la număr. Doar 50 de piloți au voie să folosească Aeroportul Internațional Paro din Bhutan (PBH) datorită locului în care acesta este amenajat.
Pista subțire este înconjurată de vârfuri muntoase, unele de până la 5.500 de metri. Acest lucru face ca aterizarea și decolarea să fie foarte dificile, chiar și atunci când vremea este una foarte bună, fără nori, vânt sau ploaie.
Cei care îndrăznesc să zboare cu avionul din acest loc trebuie să aibă nervi de oțel și să stăpânească foarte bine manevrele atunci când preiau manșa. Piloții au nevoie de multe cunoștințe tehnice, dar și de încredere.
Pilotul Chimi Dorji a declarat pentru CNN că este vorba de o performanță „dificilă, dar nu periculoasă”. Bărbatul lucrează de 25 de ani pentru compania aeriană națională din Bhutan, considerată una nesigură.
„Este o provocare pentru abilitățile unui pilot, dar nu este periculos, pentru că dacă ar fi periculos, nu al zbura”, a mai spus pilotul care survolează deasupra regatului himalayan, mai arată sursa menționată anterior.
„În Paro trebuie neapărat să ai aptitudinile și cunoștințele locale de competență în domeniu. Îi spunem formare de competență zonală, formare zonală sau formare de rută de la zborul de oriunde în Paro”, a mai adăugat pilotul.
Aeroportul Internațional Paro din Bhutan este considerat a fi unul periculos pentru că a fost construit într-o țară muntoasă în proporție de peste 97%. De asemenea, pista este subțire și cu o lungime de doar 2.250 de metri.
Piloții pot vedea pista din aer doar în momentul în care sunt pe punctul de a ateriza. În plus, piloții trebuie să aibă mereu în vedere faptul că la altitudini mai mari aerul este mai subțire, ceea ce înseamnă că avionul trebuie să zboare mai repede.
Viteza reală va fi aceeași, însă viteza față de sol este mult mai mare, explică specialiștii. Mai mult decât atât, piloții trebuie să aibă mereu în vedere vremea, un factor esențial pentru decolararea și aterizarea în Paro.