Locul din Europa unde turiștii primesc mese gratuite și liber la muzee. Programul are o valabilitate scurtă. Care e scopul acestei strategii și care sunt atracțiile pe care călătorii din lumea întreagă le pot vizita fără niciun ban.
Regiunea europeană în care turiștii se bucură de mese gratuite și intrări la muzee. Planul are un termen destul de mic, fiind valabil până pe data de 11 august 2024. Oamenii se vor înghesui, cu siguranță, la cozi la instituții.
Experiența inedită și de neuitat are loc în Copenhaga din Danemarca, unde autoritățile își propun să adopte un comportament prietenos cu mediul, dar și cu oaspeții. În plus, scopul proiectului este de a încuraja acțiunile ecologice.
Așadar, oamenii sunt îndemnați să colecteze deșeurile din oraș, să facă voluntariat în fermele urbane sau să folosească bicicleta ca mijloc de transport. În schimb, călătorii se bucură de surprize foarte mari și importante.
Turiștii de pretutindeni au parte de mese gratuite, tururi cu caiacul fără bani, dar și acces gratuit la muzee. Programul pilot intitulat CopenPay a fost deja implementat și este valabil până aproape de jumătatea lunii august.
Turiștii care ajung în Copenhaga perioada aceasta și vor să se bucure de gratuitate trebuie să îndeplinească anumite condiții. Aceștia trebuie să prezinte dovezi ale acțiunilor lor ecologice, lucru care îi ajută să economisească bani.
Vizitatorii din Danemarca sunt motivați să facă activități ecologice și după încheierea programului, care se arată a fi unul interesant. Mai mult, oamenii sunt încurajați să gândească și să acționeze puțin mai durabil.
Carina Ren, profesor și cercetător în domeniul turismului la Universitatea Aalborg, a declarat pentru BBC că „CopenPay este foarte oportun pentru că încearcă să ofere un mic răspuns la modul în care turismul poate plăti înapoi și cum poate ajuta”.
În momentul de față, orașul este una dintre capitalele care sunt foarte prietenoase cu mersul pe bicicletă. Localitatea se numără printre preferințele turiștilor, dovadă că în 2023 a înregistrat un număr record de vizitatori.
„Dorim ca turismul să fie o forță de schimbare pozitivă și nu o povară pentru mediu. Când călătorești, uiți uneori de obiceiurile bune pe care le ai acasă”, a explicat Rikke Holm Petersen, director de marketing la consiliul de turism Wonderful Copenhagen.
„Dorim să inspirăm o mentalitate și un comportament mai conștient și mai durabil în rândul călătorilor”, a mai spus specialistul, care se află în spatele inițiativei din Copenhaga, mai arată sursa citată anterior.