Odată cu avansul tehnologiei și cu prezența platformelor de socializare în viața de zi cu zi, românii au descoperit locul unde pot să cumpere haine de calitate la prețuri foarte mici.
Încă din 2020, în perioada de început a pandemiei, la nivel mondial, comerțul online ajungea la o pondere de 18% din totalul retailului. Atunci, vânzările au explodat și au trecut de 4 mii de miliarde de dolari. ”Moda” a ajuns rapid și în România. E-commerce-ul a crescut spectaculos, atingând în urmă cu 4 ani sume impresionante.
În prezent, cumpărăturile online definesc omul modern. Datele oficiale spun că numărul persoanelor care își achiziționează produsele prin intermediul rețelelor de socializare se ridică la aproape 3 miliarde.
Cea mai populară rețea de socializare, Facebook, care are în țara noastră aproape 10 milioane de utilizatori, a devenit nu doar locul interacțiunilor sociale între persoane, ci și al comerțului cu diferite produse.
De la un an la altul, această platformă s-a umplut grupuri pe care zeci de mii de oameni vând și cumpără piese vestimentare second hand. Hainele sunt de regulă în stare bună.
Ceea ce este însă cel mai important e faptul că se vând la un preț mult mai mic decât în magazinele clasice. Prin acest comerț virtual, cetățenii își recuperează o parte din bani şi îşi reîmprospătează frecvent garderoba.
Un alt mare avantaj al existenței acestor locuri în care se pot vinde produse de calitate la prețuri mici este acela că oameni nu-și mai aruncă hainele de care nu mai au nevoie.
Sunt circa 60.000 de membri pe cel mai vechi grup de Facebook din România care se ocupă cu vânzarea hainelor second hand. Fondatoarea sa a creat şi evenimente, unde utilizatorii se pot întâlni să-şi vândă hainele live.
”Târgurile fizice, unde ne întâlnim şi este ca o petrecere. Fetele îşi vând hainele. Avem un maraton, unde vom alerga doar doamne, să demonstrăm că suntem o comunitate. Sunt 100.000 de cereri de intrare în grup”, spune Claudia Nicolau, fondatoarea grupului cu haine, conform Observator News.
”Este un poncho lucrat din lână de alpaca. Îl scot la vânzare, este 200 de lei, de la 700″, spune o tânără care vinde un produs pe un astfel de grup din țara noastră.
Vânzările merg foarte bine. Clienții există, iar produsele nu stau mult la ofertă. O altă tânără, Andreea, dezvăluie că a vândut peste 200 de articole vestimentare. “De patru ani, pentru mine a devenit o educaţie, o cultură, nu mai merg în magazine. Găsesc absolut tot“, spune aceasta.
Au apărut recent și aplicații dedicate vânzărilor de produse second-hand. Avantajul este că se pot vinde şi cumpăra haine care costă un sfert din prețul lor din magazin.