News

Lovitură dată “hingherilor de maşini”! Scad drastic tarifele pentru ridicarea autovehiculelor. Vor fi impuse plafoane maxime

15.09.2020 | 17:50
Lovitura data hingherilor de masini Scad drastic tarifele pentru ridicarea autovehiculelor Vor fi impuse plafoane maxime
ADVERTISEMENT

Tarifele percepute de către primării pentru ridicarea, transportul și depozitarea mașinilor parcate neregulamentar ar putea să scadă substanțial în cazul adoptării unui proiect de lege care dă dreptul doar Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației să stabilească aceste tarife.

Practic, primăriile nu vor mai avea dreptul discreționar să decisă aceste tarife, care pe viitor vor fi stabilite prin lege, cu posibilitatea revizuirii lor prin Hotărâre de Guvern, în funcție de rata inflației.

ADVERTISEMENT

Prevederea este inclusă într-un proiect de lege inițiat de către trei parlamentari ai PMP care vor să stopeze practica unor administrații locale pentru care ridicarea autovehiculelor parcate neregulamentar a devenit o afacere bănoasă, mai ales că legea actuală le dă dreptul să perceapă tarife pe care tot ele le stabilesc.

Scad drastic tarifele pentru ridicarea maşinilor. Care este grila

Inițiatorii arată că OUG 195/ 2002 privind circulația pe drumurile  publice nu stabilește standarde de cost privind activitățile de ridicare a mașinilor astfel că tarifele se pot stabili fără nicio limită.

ADVERTISEMENT

Prin proiect se stabilește o grilă a tarifelor astfel încât costurile să fie stabilite transparent. Astfel, în cazul ridicării unui vehicul cu masa  de maxim 5 tone, 100 de lei sunt percepuți pentru ridicarea propriu-zisă, 3 lei pe kilometru pentru transport și 2,5 lei pentru fiecare oră de depozitare, acestea fiind tariful maxim.

În cazul vehiculelor mai mari de 5 tone, ridicarea este taxată cu 150 de lei, transportul cu 4,5 lei pe kilometru și depozitarea cu 5 lei pe oră.

ADVERTISEMENT

Considerăm că, pe de o parte, inițiativa va împiedica administrațiile locale/ administratorul drumului public să deturneze scopul ridicării vehiculului într-unul comercial; pe de altă parte, inițiativa va împiedica sancționarea de două ori a deținătorului vehiculului atât prin amendă, cât și prin tarifele de ridicare, transport și depozitare. Singura sancțiune trebuie să fie amenda”, se arată în expunerea de motive a legii.

Nicio primărie sau administrator de drum nu va putea stabili tarife mai mari, în lipsa unei majorări a lor prin Hotărâre de Guvern.

ADVERTISEMENT

Administrațiile publice locale sau, după caz, administratorul drumului public, au obligația să comunice deținătorului vehiculului, la data ridicării, tarifele pentru ridicarea, transportul și depozitarea vehiculului staționat neregulamentar”, se mai arată în proiectul de lege.

Proiectul a fost depus în dezbatere publică pe site-ul Senatului, primul for sesizat.

ADVERTISEMENT