Vești proaste pentru clienții unuia dintre cei mai cunoscuți operatori de telefonie mobilă. Măsura introdusă recent îi va afecta pe toți abonații. Este vorba despre Orange, compania franceză care a anunțat recent că nu vor mai reînnoi contractele cu anumite televiziuni, iar acum vine cu o noă decizie care nu va fi deloc pe placul oamenilor.
Mai concret, începând cu data de 9 aprilie, toți clienții care au opțiunea de 5 euro credit nu vor mai putea expedia SMS-uri internaționale. Anunțul a fost făcut chiar de reprezentanții companiei, printr-un comunicat dat publicității în cursul zilei de miercuri.
În aceste condiții, dacă doresc să trimită mesaje în afara țării, abonații vor fi nevoiți să activeze opțiunea cu șase euro credit, ceea ce înseamnă că vor plăti mai mult, circa 34 de lei, în loc de 29, prețul celei din urmă.
„Din 9 aprilie 2019, optiunile de 5 euro credit cu minute incluse nu vor mai contine SMS internationale. Daca vrei sa continui sa trimiti mesaje scrise iti recomandam optiunea de 6 euro credit cu 6 GB si 2000 minute nationale si internationale catre fix sau SMS nationale, din care 300 minute/SMS sunt si internationale pe mobil UE” , se arată în mesajul transmis de renumitul jucător pe piața telecom către clienții săi.
În altă ordine de idei, Orange a primt o sancțiune din parta Consiliului Concurenței pentru abuz de poziție dominantă. Este vorba despre o amendă în valoare de 64,9 milioane, deoarece operatorul de telefonie mobilă a limitat accesul companiei Simplus Invest SRL, blocându-i posibilitatea de a transimite mesaje cu caracter comercial către clienții săi.
Reprezentanții companiei Orange au anunțat că vor lua toate măsurile necesare pentru a contesta respectiva amendă. „Orange România a fost sancţionată de către Consiliul Concurenţei pentru reacţia legitimă şi justificată de a stopa practicile comerciale înşelătoare ale unui furnizor de servicii. Reamintim că demersurile de stopare a comportamentelor frauduloase reprezintă o practică recomandată şi aplicată în România şi la nivel european. Respectul pentru client şi lege sunt principii fundamentale ale activităţii Orange. Suntem hotărâţi să ne protejam în mod legal clienţii ori de câte ori interesele acestora vor fi afectate. Orange va folosi toate mijloacele legale pentru a contesta această sancţiune” , se arată în comunicatul transmis de Orange.